بازگشت به ریشهها در «ساحلیها»
احترام به مقام پدران در «ساحلیها»
امین سعدی کارگردان نمایش معتقد است هدف از اشاره به پدر در اثرش آب، خاک، سرزمین و مام وطن است.
امین سعدی کارگردان نمایش معتقد است هدف از اشاره به پدر در اثرش آب، خاک، سرزمین و مام وطن است.
در دنیای امروز،قدرت یک کشور فقط باتوان نظامی واقتصادیاش سنجیده نمیشود.«قدرت نرم»، یعنی توانایی تأثیرگذاری بر دیگران از طریق جذابیتهای فرهنگی که به یکی از مهمترین ابزارهای دیپلماتیک بدل شده است. در این میان، سینما بهعنوان یک رسانه فراگیر، نقشی بیبدیل در ساخت، ترویج و تثبیت این جذابیتها ایفا میکند.جمهوری خلق چین، با درکی عمیق از این معادله، سالهاست که از صنعت سینمای خود به عنوان بازویی قدرتمند برای پیشبرد اهداف ملی استفاده میکند.
بامداد خمار رمانی از فتانه حاجسیدجوادی است که در سال ۱۳۷۴ منتشر شد و داستان سوزناک عشق نافرجام دختری از اعیان دوره قدیم تهران به جوانی نجار از طبقه پایین جامعه را روایت میکند.
محمد کرم اللهی دبیر دومین جشنواره ملی فیلم ایثار در احکامی دو مدیر ستادی جشنواره را منصوب کرد.
در دنیای امروز که شبکههای اجتماعی و انواع رسانههای دیداری و شنیداری ارکان زندگی ما را محاصره کردهاند، هیچ بعید نیست که بدون داشتن سواد و نقشه راه درست استفاده از این وسایل به ورطه بیهویتی برسیم. یکی از فیلمهای روی پرده این روزهاکه مستقیم به موضوع استفاده ازشبکههای اجتماعی میپردازد، «گوزنهای اتوبان» به کارگردانی ابوالفضل صفاری و با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، صدف اسپهبدی و پیمان قاسمخانی است.
فیلم «چشماندازی در مه» (۱۹۹۹) اثر تئودوروس آنجلوپولوس یکی از مهمترین آثار سینمایی دهههای اخیر است که در آن کارگردان با استفاده از ساختار پیچیده و منحصربهفرد خود به بررسی مفاهیم عمیق انسانی و فلسفی پرداخته.
وقتی نام مهران احمدی بهمیان میآید، ذهن مخاطب ایرانی ناخودآگاه بهسمت نقشهای خاطرهانگیز و ماندگار او در آثاری چون «پایتخت»، «هزارپا» و... میرود؛ کاراکترهایی که هریک بهنوعی نبض جامعه را دردست داشتند اما احمدی در سالهای اخیر نشان داده که نبوغ او صرفا به عرصه بازیگری محدود نمیشود. او درمقام کارگردان هم خود را بهعنوان فیلمسازی دغدغهمند و هوشمند ثابت کرده که جهانبینی و نگرانیهای اجتماعیاش را بر فروش صرف مقدم میشمارد.
در فیلمهای هالیوودی همیشه نابودی آمریکا و «آخرالزمان آمریکایی» را یا با تهاجم فضاییها یا با حمله اتمی روسیه و حمله اتمی کشوری که ایکس است یا با برخورد شهابسنگی بزرگ نشان میدهند یا با پخش شدن ویروسی که انسانها را زامبی کرده و عده کمی که سالم ماندهاند، مشغول فرار از زامبیها هستند!
پس از هشتسال سکوت، کاترین بیگلو، کارگردان برنده اسکار، با تریلر سیاسی خود، «خانهای از دینامیت» (A House of Dynamite)، به پردههای سینما بازگشت. این فیلم که روایتگر یک بحران هستهای فوری و قریبالوقوع است، موشک ناشناسی را بهتصویر میکشد که شلیک شده و مستقیما شهر شیکاگو را هدف قرار داده است.
سریال «الگوریتم» برخلاف بسیاری از سریالهای امنیتی و جنایی معمول تلویزیون، بر شخصیتپردازی کلاسیک تکیه نمیکند. در این سریال، قهرمان و ضدقهرمان مرز روشنی ندارند