جانشین رئیس پلیس ناجا، گفت: تمرکزما برای جلوگیری از فعالیت باندهای بزرگ قاچاق کالا و ارز در مرزهاست که ساماندهی کوله بران هم دراین برنامه جا می گیرد و با ساماندهی این مهم، کوله بران هم تعیین تکلیف می شوند.
کد خبر: ۹۹۹۲۰۵
سردارمومنی:کوله بران ساماندهی می شوند

سردار اسکندر مومنی در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خبرنگاران افزود:یکی از دستاوردهای امسال ناجا این است که کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی, نیروی انتظامی قرارگاه کالا و ارز را راه اندازی کرده است که در سال 96 هم به فعالیت خود ادامه می دهد ؛ ضمن اینکه هماهنگی های لازم برای مبادی درون سازمانی و برون سازمانی در این قرارگاه، اتخاذ شده است.
وی با بیان این که پرونده های بالای 500 میلیون تومان، 107 درصد افزایش کشف شده است، خاطرنشان کرد: یک مرکز اطلاعاتی درباره باندها و محل های ورودی کالای قاچاق وجود دارد و مرزها و مبادی ورودی به شدت رصد می شود تا از ورود کانتینرها به داخل مرزها جلوگیری شود.
جانشین رئیس پلیس ناجا اظهارکرد: بیشتر تمرکزمان بر مرزهای آبی و خاکی است و کشفیات هم نشان می دهد که کار را درست انجام می دهیم.
مومنی درباره تجهیزات استفاده شده در مرزها، گفت: حجم ورود کالاهای قاچاق به کشور زیاد است برای جلوگیری از ورود این کالاها باید از تجهیزات به روز از جمله دستگاه های مجهز استفاده شود که علاوه بر بازرسی های دقیق از ترافیک در مرزها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر فرایند ورود و خروج کالاها باید به صورت هوشمند باشد و از کارهای دستی پرهیز شود؛ به این علت که عامل انسانی اولا خطای بالایی دارد و دوم اینکه زمانبر است.

خلاء های قانونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برطرف شود

سردار مومنی اظهار امیدواری کرد تا خلاءهای قانونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برطرف و قانون مبارزه با این قاچاق ، بازدارنده شود تا با تحقق این مهم به هیچ وجه کالای قاچاق کشف شده در چرخه تولید کشور قرار نگیرد.
جانشین رئیس پلیس ناجا، درباره خلاهای قانونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گاهی مجازات ها هیچ ضربه ای به بنیان قاچاقچیان نمی زند و از طرفی راه های دور زدن قانون وجود دارد.

جانشین رئیس پلیس ناجا بیان کرد: تمرکز ما برای جلوگیری از فعالیت باندهای بزرگ قاچاق کالا و ارز در مرزهاست که ساماندهی کوله بران هم در این برنامه جا می گیرد و با ساماندهی این مهم، کوله بران هم تعیین تکلیف می شوند.
وی درباره سامانه سپهتن (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان) که به صورت مکانیزه و برخط کانتینرها را مورد بازررسی قرار می دهد نیز گفت: باید از دستگاه ها و تجهیزات به روز برای مبارزه در امر قاچاق کالا و ارز استفاده شود برای نمونه چند وقت پیش یک بار بزرگ 11 کانتینری انواع کریستال و شیشه کشف شد و ناجا، بار را رد یابی و کشف کرد اما بعد از توقف بار با استفاده از خلاهای قانونی بارقاچاق، بار دیگر به چرخه خرید و فروش برگشت.
سردار مومنی گفت: یکی از بزرگ ترین باراندازهای توقف و بازارهای توزیع کالاهای قاچاق در قلب پایتخت است که کیلومترها از مرزهای کشور فاصله دارد باید تلاش کنیم که از ورود کالاهای قاچاق به داخل مرزها جلوگیری کنیم تا از ورود این اجناس به بازار تهران هم جلوگیریرشود.
وی با اشاره به این که در زمان حاضر طبق آمار ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار کاهش یافته است نیز اظهار کرد: نیروی انتظامی و گمرک اقداماتی انجام داده اند اما با تمام این برنامه ها باز هم کالای قاچاق وجود دارد و مصمم هستیم تا چند سال آینده کاهش ورود و افزایش کشفیات قاچاق و کالا و ارزباعث رونق اقتصاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها