برخلاف ‌قانون،‌ ‌داروهای خارجی برند از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود

نسخـه‌های بـرندزده

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش 500 میلیونی واردات دارو در سه سال گذشته از 100 برابر شدن صادرات دارو طی 15 سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۳۹۸
کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو در دولت یازدهم/ سهم عمده بازار کشور باید به صادرات تعلق بگیرد
به گزارش جام جم آنلاین ، رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در مراسم رونمایی داروی ترک سیگار در شرکت داروسازی کوثر گفت: در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید هر سال بین ٣٠ تا ٥٠ قلم داروی جدید تولید شده است.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هنر ما در سه سال گذشته در وزارت بهداشت کاهش واردات دارو بوده، افزود: در این مدت واردات دارو ٥٠٠ میلیون کاهش داشته اما بازار دارویی ما محدود نشده است که به عنوان مثال دارویی را وارد می کردیم که ٤٠ میلیون دلار واردات آن هزینه بر بوده اما اکنون آن را تولید می کنیم.
وی عنوان کرد: بازار دارویی داخل ٣ میلیارد دلار و داروهایی وارداتی یک میلیارد دلار است و صنعت داروسازی ما این پتانسیل را دارد که این میزان بیش از ٤ میلیارد دلار برسد.
دیناروند با بیان اینکه در ١٥ سال گذشته صادرات دارو ١٠٠ برابر شده، گفت: ١٥ سال پیش صادرات دارو ٢ میلیون دلار بود و اکنون این میزان صدبرابر شده و به ٢٠٠ میلیون دلار رسیده است اما هنوز با تراز مثبت فاصله داریم و سهم عمده بازار کشور باید به صادرات تعلق بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها