فردا بزرگ ترین مسابقه هفته بیستم لیگ برتر و اصلا بزرگ ترین مسابقه فصل برگزار می شود: پرسپولیس و تراکتورسازی!
کد خبر: ۹۹۷۸۱۴
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال / پرسپولیس-تراکتورسازی؛ فینالی برای شوک زده ها

به گزارش جام جم آنلاین ، بهترین عنوانی که می توان برای دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی به کار برد «فینال لیگ برتر» است. این دو تیم در حالی مقابل هم قرار می گیرند که به ترتیب با 44 و 38 امتیاز رتبه های اول و دوم لیگ برتر را در اختیار دارند.

پرسپولیسی ها با اختلاف شش امتیازی نسبت به تراکتورسازی حاشیه امنیت خوبی برای خودشان ایجاد کرده اند اما تراکتوری ها هم تمام تلاش خود را می کنند تا این فاصله امتیازی را در طی هفته های آینده از بین ببرند و دیدار مستقیم با خود پرسپولیس می تواند یکی از بهترین فرصت ها برای کم کردن این فاصله باشد.

البته این مسابقه تا حدودی تحت تاثیر شوک های روز اخیر فوتبال ایران قرار دارد، محرومیت استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات زمستانی. در مورد تراکتورسازی اوضاع بدتر است چرا که آنها از نقل و انتقالات تابستانی هم محروم شده اند!حالا نه قرار ست سجاد شهباززاده به این تیم تبریزی بیاید و نه تکلیف بازیکنانی چون بیک زاده، عالیشاه و نورالهی برای این تیم مشخص است.

پرسپولیس شرایطش مناسب است و فقط علی علیپور را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد اما تراکتورسازی خالد شفیعی، مهدی کیانی و مهدی شریفی سه بازیکن اصلی خود را به دلیل سه اخطاره بودن و محرومیت در اختیار ندارد.

پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود فاصله‌اش را با تیم دوم جدول 9 امتیاز می‌کند و فرار بزرگ خود را به سمت قهرمانی آغاز می‌کند با این حال شکست دادن تراکتورسازی حتی در ورزشگاه آزادی دشوار است.

برخی از کارشناسان فوتبال معتقدند که تراکتورسازی بیش از پرسپولیس در این بازی به برد نیاز دارد و به همین دلیل تهاجمی‌تر بازی خواهد کرد و برانکو تیمش را محتاط‌تر از قبل به مصاف سرخپوشان تبریزی می‌فرستد.

قرار بود ساعت 17 روز یکشنبه بازی آغاز شود اما در نهایت مقرر شد که بازی ساعت 15 انجام شود.

بیژن حیدری این بازی حساس را قضاوت خواهد کرد و کمک‌هایش– رضا سخندان – آرمان اسعدی هستند و داور چهارم سیدرضا مهدوی – ناظر: هدایت ممبینی خواهد بود.

نکاتی جالب از فینال لیگ برتر

- در 17 بازی گذشته دو تیم در لیگ برتر تراکتور صاحب 8 پیروزی شده و پرسپولیس 6 بازی را با برد پشت سر گذاشته است. 3 بازی هم به تساوی انجامیده است. تعداد کم بازی‌های دو تیم به خاطر غیبت 8 ساله تراکتورسازی در لیگ برتر است.

- در این 17 بازی پرسپولیسی‌ها هرگز نتوانسته‌اند با تفاضل بیش از یک گل تراکتور را شکست دهند و همه بردهای این تیم با نتایج یک بر صفر یا 2 بر یک رقم خورده است.

- پرسپولیس 4 بازی متوالی برابر تراکتور، باخته است. هر 4 بازی رفت و برگشت لیگ‌های یازدهم و دوازدهم به ترتیب با نتایج یک بر صفر، 4 بر یک، یک بر صفر و 3 بر یک به سود تیم تبریزی تمام شده است. پرسپولیسی‌ها هم 3 پیروزی متوالی دارند که در دو بازی رفت و برگشت لیگ اول و بازی رفت لیگ نهم (با 8 سال تأخیر) با نتایج یک بر صفر، 2 بر یک و 2 بر یک به دست آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها