سیستم‌های گرمایشی با گرم کردن هوا در زمستان، جریان هوایی ایجاد می‌کنند که گرد و غبار موجود درفضای داخل خانه را به گردش درمی آورد. این گرد و غبار که شامل پرزها، الیاف پارچه و باکتری‌ها هستند، افراد مستعد آلرژی را که هوای تازه کمتری دریافت می‌کنند با خطر ابتلا به آلرژی مواجه می‌سازند. شاید در این فصل خیالتان از بابت آلرژی‌زایی گل‌ها و برگ‌ها راحت باشد، اما به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در طول زمستان این مواد آلرژی زا در داخل خانه در حال چرخش هستند. واشنگتن پست هشدار می‌دهد واکنش آنتی بادی و زنجیره‌ای از عوامل التهاب‌زا می‌تواند به علائم کلاسیک آلرژی مثل خارش چشم، آبریزش بینی و عطسه منجر شود.
کد خبر: ۹۹۷۱۸۲

این علائم ممکن است شبیه علائم سرماخوردگی باشد، اما درواقع مقصر اصلی آلرژی زمستانی است. روزنامه هافینگتون‌پست نیز در این باره می‌نویسد گرد و غبار و کنه یا کرم موجود در آن در رختخواب، فرش‌ها و دیگر وسایل موجود درخانه زندگی و کپک‌ها نیز در محیط‌های مرطوب مثل حمام یا زیرزمین منزل شما رشد می‌کنند. هافینگتون‌‌پست همچنین درمورد کپک‌هایی هشدار می‌دهد که می‌توانند به بخاری یا شومینه اتاق شما راه پیدا کنند و باعث انتشار دودهای تحریک‌کننده و دیگر آلوده‌کننده‌های هوا به محیط خانه شوند. این مواد تحریک‌کننده به شکل بالقوه‌ای عامل بروز علائمی مثل التهاب آلرژیک مخاط بینی یا آسم هستند.

روزنامه واشنگتن پست، عوامل آلرژی‌زای دیگری مثل سوسک حمام را نیز به فهرست عوامل آلرژی‌زای خانگی می‌افزاید و می‌نویسد این حشرات آلرژن‌های عمده‌ای هستند که در بسیاری از خانه‌ها وجوددارند. برای این که اجازه ندهید آلرژی‌های زمستانی شما را ازپا دربیاورند در پاکیزگی منزل دقت بیشتری داشته باشید. جاروبرقی کشیدن فرش‌ها در فواصل نزدیک، تی کشیدن سرامیک‌ها، شستن ملحفه‌ها در آب داغ و عوض کردن آب و فیلترهای دستگاه مرطوب کننده هوا درکنار پایین نگهداشتن رطوبت هوای داخل منزل از راه‌های کاهش مواد آلرژی‌زا در محیط خانه هستند.

منبع: medicaldaily.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها