رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت : نیمی از محصولات استان به بازار کشور عراق صادر می شود.
کد خبر: ۹۹۶۲۹۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پرزحمت در کارگروه صادرات غیر نفتی گفت: استان قزوین در 9 ماهه امسال 478 میلیون دلار صادرات داشته که کشور عراق دریافت کننده نیمی از آن بوده است. پر زحمت در ادامه از انعقاد تفاهمنامه بین صندوق توسعه ملی و بانک های عامل برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان خبر داد . وی همچنین از امضای تفاهمنامه سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات برای پرداخت یارانه صادرات سخن گفت.

*90درصد مایحتاج عراق وارداتی است

رایزن بازرگانی عراق هم در این نشست گفت : 90 در صد مایحتاج عراق وارداتی است واین فرصتی برای صادرات کالا از ایران به این کشور است.

رضا زاده با بیان اینکه فرصت پیش آمده در عراق غیر قابل تکرار است، گفت : مردم عراق به کالاهای ایرانی رغبت نشان می دهند به شرط اینکه کالای ایرانی در بازار آنها وجود داشته باشد. رضا زاده افزود : کالاهای ایرانی در منطقه آزاد تجاری نجف بدون تعرفه عرضه می شود. وی اضافه کرد : همچنین بیشترین حجم گردشگر درمانی عراق از ایران است. به گفته رایزن بازرگانی عراق، صادرات به عراق در 13 سال گذشته روبه رشد بوده و 17 برابر شده است.رضازاده گفت : تبلیغات، حضور فیزیکی، نمایندگی، خدمات پس از فروش و شبکه توزیع مویرگی از مواردی است که می تواند صادرات را افزایش دهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها