هافبک و کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا نسبت به دستور جدید رئیس جمهوری این کشور در ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۹۵۷۸۷
واکنش تند کاپیتان تیم ملی آمریکا به تصمیم ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا روز جمعه با امضای دستوری که هدف از آن حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی اعلام شد، ورود پناهجویان به آمریکا را برای چهار ماه به حالت تعلیق در آورد و موقتاً بازدید شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله اتباع ایرانی به آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

مایکل بردلی، کاپیتان 29 ساله آمریکا نسبت به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داد. او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» با انتشار پیامی نوشت: چند ساعت پیش گرنت وال (روزنامه‌نگار مجله اسپورتس ایلوستریتد و کارشناس شبکه تلویزیونی فاکس اسپورتس) مصاحبه‌ای با من انجام داد. پس از گذشت 15 دقیقه از مصاحبه حول موضوعات فوتبال و تیم ملی آمریکا، او نظر من را در مورد اعلام ممنوعیت ورورد مسلمانان به آمریکا از سوی رئیس جمهور ترامپ پرسید. پرسش خوبی بود. این تصمیم ترامپ اما مرا کاملاً غافلگیر کرد.

وی در ادامه نوشت: ناراحتم که بدون اینکه بخواهم خیلی به این موضوع فکر کنم، پاسخی قاطعانه می‌توانم بدهم. سعی می‌کنم پاسخی بدهم که در عین حال درک می‌کنم که نیاز کشورم به امنیت، ارزش‌ها و ایده‌هایش هرگز نباید قربانی شود. به چیزی که گفتم اعتقاد دارم که خیلی واضح و روشن است. بخشی از صحبت‌هایم را که در مصاحبه مطرح نکردم این بود که چقدر بابت این تصمیم (ممنوعیت ورود مسلمانان) ناراحت و خجل‌زده هستم.

کاپیتان امریکا در پایان پیامش نوشته است: زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا برگزیده شد، تنها امیدوار بودم ترامپی متفاوت از ترامپ زمان کمپین انتخاباتی ببینیم. امیدوارم بودم ترامپ به منظور رهبری کشورمان به جای استفاده از الفاظ بیگانه، ضد زن و خودشیفتگی، «فروتنی و رویکردهایی سنجیده شده» را جایگزین آنها خواهد کرد، اما اشتباه می‌کردم. ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا هم تازه‌ترین نمونه از فردی است که نمی ‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند و از راه درست برای پیش بردن آمریکا، فاصله دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها