با نقض محدودیت های اعمال شده از سوی ترامپ؛

بایدن سقف پذیرش پناهجویان در خاک آمریکا را افزایش می‌دهد

فعال پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل گفت که از دستور رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال مهاجران "دلشکسته" شده و از ترامپ می‌خواهد تا "بی‌دفاع‌ترین"های جهان را رها نکند.
کد خبر: ۹۹۵۳۶۱
واکنش ملاله یوسف‌زی به مواضع ضد مهاجرتی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی که سال ۲۰۱۲ هدف حمله مسلحانه گروه طالبان قرار گرفت و از حامیان آموزش دختران در پاکستان است، گفت: از اینکه می‌بینم رئیس‌جمهوری آمریکا درها را به روی کودکان، مادران و پدران فراری از جنگ و خشونت می‌بندد، دلشکسته و مایوس شدم. در این دوره بی‌ثباتی و ناآرامی در سراسر جهان، از رهبر آمریکا می‌خواهم تا به "بی‌دفاع‌ترین کودکان و خانواده‌های جهان" پشت نکند.

این فعال پاکستانی گفت: از اینکه آمریکا در حال عقب‌نشینی از سیاست دیرینه استقبال از مهاجران و پناهجویانی است که به ساخت کشور آمریکا کمک کردند و حاضرند در قبال فرصتی منصفانه برای شروع زندگی جدید به سختی کار کنند، ناامید شدم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا روز جمعه حکمی را با عنوان "حفاظت از کشور در برابر ورود تروریست خارجی به ایالات متحده آمریکا" به امضا رساند. هنوز متن این حکم منتشر نشده اما پیش‌نویس درز کرده آن به رسانه‌ها نشان می‌دهد که کل برنامه اسکان مجدد پناهجویان آمریکا برای دست‌کم ۱۲۰ روز به حالت تعلیق درآمد.

علاوه بر این، در پیش‌نویس مذکور آمده است که ورود مهاجران سوریه به آمریکا به صورت نامحدود و یا تا زمانی که ترامپ به این نتیجه برسد که آنها تهدید نیستند، منع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها