دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند برای سلامت بیشتر دهان و دندان، حتما از نخ دندان برای از بین بردن بقایای غذای گیر کرده در شیار بین دندان‌ها استفاده کنیم. با وجود این بسیاری از ما شاید حوصله انجام این کار را نداشته باشیم و حتی آن را فراموش کنیم.
کد خبر: ۹۹۵۲۷۱

گجتی به نام فلاس‌تایم (FlossTime) (به معنای وقت نخ دندان کشیدن) با هدف ایجاد عادت در کاربران برای استفاده از نخ دندان طراحی شده است. این گجت را می‌توان براحتی روی آینه دستشویی نصب کرد. برای استفاده از فلاس‌تایم کافی است یک بار جلوی بدنه آن را فشار دهیم تا مقداری نخ دندان از آن خارج شود. حال اگر کاربر یک بار دیگر طی 14 ساعت از نخ دندان استفاده کند، این گجت لبخندی با رنگ آبی به او می‌زند، اما در صورت استفاده نکردن از نخ دندان با اخم نارنجی رنگ فلاس‌تایم روبه‌رو می‌شود.

قالیچه قصه‌گو برای بچه‌ها

یک شرکت نوآور بتازگی از محصولی ویژه کودکان رونمایی کرده که می‌تواند قصه‌گویی برای کودکان را دگرگون کند. شرکت تیلت (Tilt) یک قالیچه و نیز یک روتختی طراحی کرده که در نگاه اول هیچ تفاوتی با یک قالیچه یا روتختی معمولی کودکان ندارد، اما اپلیکیشن‌های ویژه‌ای که توسط این شرکت طراحی شده، با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، امکان مشاهده شخصیت‌های کارتونی داستان‌های کودکانه را فراهم می‌کند. در حال حاضر این فناوری می‌تواند چند داستان مختلف نظیر شنل قرمزی و افسانه‌های مختلف ویژه کودکان را روی قالیچه و روتختی تیلت نمایش دهد. گفتنی است این اپلیکیشن به‌صورت رایگان به مشتریان این محصول عرضه می‌شود و این دو محصول هر کدام با قیمت 99 دلار به فروش می‌رسد. این شرکت همچنین در نظر دارد فناوری‌های مشابه را برای دیگر منسوجات خانگی به‌کار گیرد.

خوشبوساز هوشمند

امروزه به لطف اینترنت اشیا می‌توانیم میزان نور و حتی دمای خانه را به‌صورت دلخواه تنظیم کنیم، اما آیا می‌توان هوای خانه را با رایحه موردنظر خوشبو کرد؟ گجت جدیدی به نام مودو (Moodo) این کار را برایمان انجام می‌دهد. این گجت دارای چهار مکان برای قرار دادن کارتریج است و درون هر کارتریج یک عطر مشخص وجود دارد. کاربر با استفاده از اپلیکیشن ویژه مودو می‌تواند رایحه موردنظر را تولید کند. برای این کار کافی است درصد موردنظر از عطر موجود در هر یک از کارتریج‌های موجود در دستگاه را انتخاب کنیم و رایحه مورد نظرمان را بیابیم. براساس اعلام شرکت سازنده مودو، این گجت می‌تواند حدود 400 هزار عطر مختلف را تولید کند. امکان به اشتراک‌گذاری فرمول ترکیبی کاربر برای عطر در شبکه‌های اجتماعی از دیگر قابلیت‌های این گجت است. مودو قرار است با قیمت 139 دلار به کاربران عرضه شود.

هوشمند به سبک قدیم!

اولین رایانه مکینتاش سال 1984 توسط شرکت اپل تولید شد. بسیاری از افرادی که آن دوران را به یاد دارند، خاطرات خوبی از استفاده از این رایانه پیشرو در آن زمان در ذهنشان حک شده است. همین امر یک تیم نوآور را به فکر بازآفرینی آن خاطره البته با سبک و سیاقی جدید انداخت. پایه شارژ الاگو دابلیو 3 (Elago W3) یک نمونه مینیاتوری از مکینتاش‌های اولیه است. کافی است کاربر ساعت هوشمند خود را درون آن قرار دهد تا ضمن
شارژ شدن، خاطرات دوره رایانه‌های نفتی را زنده کند! این پایه شارژکننده از جنس سیلیکون بوده و ابعاد آن به گونه‌ای است که اپل واچ‌های سری اول و نیز برخی اپل ‌واچ‌های سری دوم می‌توانند براحتی در آن قرار گیرند. پس از قرارگیری ساعت هوشمند درون این پایه، کاربر بسادگی می‌تواند از صفحه نمایش آن استفاده کند. این پایه 14 دلار قیمت دارد.

قطب‌نمای ویژه دوچرخه‌سواری

استفاده از گوشی هوشمند هنگام دوچرخه‌سواری برای پیدا کردن مسیر درست، کاری دشوار و حتی گاهی خطرساز است. به همین دلیل وجود گجت مسیریاب روی دسته دوچرخه می‌تواند کار را برای فرد دوچرخه‌سوار آسان‌تر کند. بیلاین (Beeline) یکی از این دستگاه‌هاست. بیلاین در اصل یک قطب‌نمای هوشمند است که می‌تواند جایگزینی برای نقشه گوگل باشد. این گجت فاصله باقیمانده تا مقصد، سرعت دوچرخه و نیز میزان مسافت طی شده را هم نشان می‌دهد. بیلاین علاوه بر اینها می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل شود. این دستگاه از جنس پلاستیک بوده و کاملا ضد آب است و به همین دلیل می‌توان در موقعیت‌های مختلف آب و هوایی از آن استفاده کرد. بند سیلیکونی بیلاین امکان بستن آن به دسته دوچرخه و حتی دور مچ دست را فراهم می‌کند. بیلاین 46 دلار قیمت دارد و قرار است از مرداد 96 وارد بازار شود.

همبازی بچه‌ها

یک شرک معروف اسباب‌بازی‌ از محصول جدید خود با نام ارسطو (Aristotle) رونمایی کرده است که می‌تواند به‌عنوان پرستار بچه‌ها کنار آنها حضور داشته باشد. این بلندگو که شباهت زیادی به محصول معروف آمازون یعنی اکو (Echo) دارد، علاوه بر ارتباط با کودک، با والدین او نیز ارتباط داشته و مواردی نظیر خرید پوشک یا دیگر اقلام مورد نیاز کودک را به آنها اعلام می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته ارسطو، امکان درک زبان کودک است، یعنی کاری که بلندگوی اکو بخوبی از عهده آن بر نمی‌آید. ارسطو به دوربینی متصل به اینترنت مجهز است و والدین می‌توانند از طریق آن از وضعیت کودک خود آگاه شوند. این گجت می‌تواند بیدار شدن کودک را تشخیص داده، برای به خواب رفتنش لالایی یا آهنگ مورد علاقه او را پخش کند، برایش قصه بخواند یا حتی به سوالات مختلفی که کودک می‌پرسد، پاسخ دهد.

کیبورد لیزری برای تایپ و نواختن پیانو

کوچک بودن نمایشگر گوشی‌های هوشمند از یک‌سو و نیاز روزافزون به استفاده از این وسیله سبب شده بازاری خوب برای راه‌حل‌های جایگزین جهت تایپ با گوشی هوشمند ایجاد شود. صفحه‌کلیدهایی که با تابش نور لیزر قرمز روی سطوح صاف امکان استفاده از صفحه کلیدی مجازی را فراهم می‌کنند، یکی از محبوب‌ترین تجهیزات برای این کار هستند. در این میان یک شرکت نوآور برای اولین بار صفحه‌کلیدی لیزری را طراحی کرده که علاوه بر پشتیبانی از چهار زبان زنده دنیا، امکان نمایش کلیدهای پیانو و حتی استفاده از آن به‌عنوان پاوربانک را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آی‌کیبو (iKeybo) صفحه کلیدی به چهار زبان انگلیسی، اسپانیایی، عربی و چینی در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. آی‌کیبو یک پاوربانک هم هست که به راحتی در جیب جا می‌شود و با هر بار شارژ می‌توان تا ده ساعت از آن استفاده کرد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها