رئیس ستاداجرایی فرمان امام(ره) برنامه‌های این ستاد برای توانمندسازی اقتصادی درکهگیلویه وبویراحمد را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۹۵۰۷۷

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، محمد مخبر در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور سیدموسی خادمی استاندار برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌هایی که در کشور برای اشتغال و تولید وجود دارد، عنوان کرد: برای 31 استان کشور بویژه مناطق محروم طرح‌ها و برنامه‌هایی اجرایی می‌شود.

وی افزود: در استان‌های محروم کارها و طرح‌هایی وسیع در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این مقام مسئول راه‌اندازی و اجرای طرح‌های اقتصادی کوچک و زودبازده برمبنای مدل‌های مالیه خرد و مشارکت در 267 طرح توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در 31 استان کشور را با حجم سرمایه‌گذاری طرح اقتصادی کوچک و متوسط با حدود 166 هزار و 642 فرصت شغلی از دیگر خدمات این ستاد با رویکرد محرومیت‌زدایی در کشور دانست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در سفر امروز به کهگیلویه و بویراحمد 600 طرح اجرایی، زیربنایی و اقتصادی با ظرفیت اشتغال‌زایی 5000 نفر برنامه‌ریزی شده است، ضمن این‌که پیش از این نیز برای اجرای یک‌سری از طرح‌ها و ایجاد اشتغال در استان مبلغ 63 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی نمونه‌ در کشور است، اما بیکاری در این استان فوق‌العاده بالاست، درحالی که ظرفیت‌هایی خوب و فوق‌العاده‌ برای ایجاد اشتغال دارد و باید نهضت عمومی برای رفع بیکاری در این استان و کشور ایجاد شود.

مخبر بیان کرد: با اجرای طرح‌های گذشته این ستاد در استان برای حدود 3000 نفر فرصت شغلی ایجاد شد که با 5000 فرصت برنامه‌ریزی در سرجمع برای مردم این استان 8000 فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ضمن این‌که امیدواریم بتوانیم به 19 هزار فرصت شغلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در این استان برسیم. کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع نفت، پوشش جنگلی مناسب، وضعیت آبی فوق‌العاده بعد از استان خوزستان است و شایسته نیست 27 هزار نفر از مردم این استان بیکار باشند.

وی در ادامه گفت: همچنین در این سفر متعهد شدیم 17 مدرسه، 13 مسجد، ده مرکز بهداشتی و درمانی، بهسازی آسفالت ده روستا، احداث مجتمع آبرسانی 17 روستا، دو پل و دو باب کتابخانه احداث کنیم. همچنین حدود 500 واحد منزل محرومان را با مشارکت بنیاد مسکن احداث می‌کنیم و وام قرض‌الحسنه به متقاضیان و صد زن سرپرست اعطا می‌شود.

به گفته مخبر، طرح پوشش هزینه‌های ناباروری برای یکهزار زوج، شناسایی بیش از 3900 زوج نابارور و درمان بیش از 1143 زوج نابارور بوده که از دیگر خدمات این بنیاد در حوزه اجتماعی و خانواده در مناطق محروم کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها