نخستین پیامدهای محرومیت استقلال از نقل و انتقالات منتفی شدن حضور آندرانیک تیموریان و سرور جباروف در ترکیب استقلال است.
کد خبر: ۹۹۴۳۸۲
رمزگشایی از محرومیت سنگین استقلال / مقصران: از مغازه صرافی تا افتخاری و افشارزاده

به گزارش جام جم آنلاین، این دو بازیکن که در روزهای اخیر انتقالشان را به استقلال قطعی کردند حالا نمی توانند برای این تیم به میدان بروند چرا که فیفا استقلال را به دلیل بدهی به بازیکن خارجی و سابق خود یعنی عادل شیحی از نقل و انتقالات و جذب بازیکن جدید محروم کرده است. اما دردسرهای استقلال ادامه دارد. نه بازیکنی قرار است به این تیم بیاید و نه آندو و جباروف می توانند به میدان بروند. اما جباروف پولش را گرفته. امروز و فرداست که خبرهای جدیدتری به گوش برسد. در واقع همین بس که بدانید ضررهای مالی استقلال دوبله خواهد شد. اما چه کسی و چه کسانی استقلال را به این معضل بزرگ دچار کردند. مقصران این اتفاق را می توان به راحتی شناسایی کرد:

1- بهرام افشارزاده

مدیرعامل سابق استقلالی ها کسی است که عادل شیحی را به استقلال آورد.لبخندهای او در عکس های یادگاری با شیحی در هنگام امضای قرارداد حاکی از این بود که او نسبت به این خرید اطمینان دارد. افشارزاده یکی از اصلی ترین مقصران این ماجرا است حتی اگر امروز مصاحبه ای تمام عیار انجام داده باشد و در این مصاحبه منصوریان و افتخاری را زیر سوال ببرد.

او در این مصاحبه خود که با تسنیم انجام داده گفته: «زمانی که به استقلال رفتم، باشگاه بدهی‌های زیادی داشت، اما کسی را مقصر ندانستم. منصوریان بداند محکوم کردن دیگران در شأن و شخصیت او نیست.»

به هرحال او در هنگام جدایی از استقلال خوب می دانست که بدهی شیحی پرداخت نشده و خوب می دانست که فوتبال ایران پر از پرونده های این چنینی است که بابت یک بازیکن خارجی صدها هزار دلار ضرر وارد می شود. اما هرگز در اینباره شفاف سازی صریحی انجام نداد یا اینکه اصلا نمی دانست که شفاف سازی در اینباره ضرورت دارد.

2- رضا افتخاری

مگر می شود فردی مدیریت باشگاه استقلال را در شرایطی بپذیرد که آینده نگری نداشته باشد و ترازهای مالی باشگاه را بررسی نکرده باشد؟ افتخاری مگر از بدهی ها خبر نداشت؟ البته او برای پرداخت بدهی شیحی اقدام کرد اما خیلی دیر.... اخبار غیر تایید شده حاکی از این است که بدهی شیحی از طریق صرافی او قرار بوده پرداخت شود.

3- صرافی (....)

می گویند این صرافی متعلق به خود افتخاری است ، برخی دیگر چنین عقیده ای ندارند. خبر دیگری هم دراینباره به گوش می رسد و گفته می شود صرافی مزبور نه متعلق به افتخاری است و نه در ایران قرار دارد. گویا استقلالی ها برای واریز وجه مزبور به بازیکن طلبکارشان، پول را از طریق یک صرافی در امارات به واسطه آلمانی عادل شیحی می رسانند. اما زمان واریز این پول به صرافی و خروج آن و رسیدن به این واسطه فاصله زمانی قابل ملاحظه ای قرار دارد. فاصله زمانی که باعث دیر رسیدن این پول به دست صاحب اصلی اش و البته در نهایت نیز محرومیت استقلال را در بر داشت.

4- پندار توفیقی

بر اساس گزارش منبع آگاه گفته می شود برخی از اعضای هیات مدیره استقلال نسبت به عواقب بدهی شیحی و نرسیدن طلب او به دستش آگاهی داشتند اما اقدام به موقع و لازم را انجام ندادند. حتی نامه نگاری های فیفا در اینباره را نیز جدی نگرفتند. از لابلای صحبت علیرضا منصوریان سرمربی عصبی استقلال می توان رمز گشایی کرد. هرچند سرمربی آبی ها در بخشی از سخنانش با صراحت از عاملین این فاجعه به زعم خودش نام می آورد.

در همین رابطه شنیده می شود سید پندار توفیقی دبیر هیات مدیره استقلال فردی بوده که گویا از ابتدای فصل در جریان این هشدارها قرار داشته است. همچنین محسن بزرگی، مدیر حقوقی باشگاه استقلال هم گویا با اطلاع از این موضوع به زعم بسیاری از استقلالی ها دومین متهم این پرونده جنجالی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها