ایران و امارات در راند نهایی میزبانی جام ملت های آسیا بودند، البته از قبل هم کاملا قابل پیش بینی بود که میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 به چه کشوری می رسد.
کد خبر: ۹۹۳۸۸۵
AFC امارات را به ایران ترجیح داد / چرا میزبانی را به ایران ندادند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، دومین اجلاس کمیته برگزاری جام ملت های آسیا 2019، دیروز در ابوظبی به ریاست چونگ مونگ گیو نایب رئیس این کمیته برگزار شد.

این کمیته در حالی برگزار شد که قرار بود از میان ایران و امارات یکی به عنوان میزبان نهایی جام ملت های 2019 معرفی شود. رگه هایی از امید برای گرفتن این میزبانی از سوی ایران وجود داشت اما در نهایت امارات به عنوان میزبان معرفی شد، چیزی که به واقعیت و منطق و البته پیش بینی ها هم نزدیک تر بود.

این کمیته همچنین موافقت کرد 2 ورزشگاه مختوم باشگاه النصر و مختوم بن رشید از باشگاه الشباب العربی در دبی برای انجام مسابقات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مسابقه افتتاحیه و فینال در شهر ورزشی زاید ابوظبی انجام خواهد شد.
در مجموع سه ورزشگاه در ابوظبی، 2 ورزشگاه در دبی، 2 ورزشگاه در العین و یک ورزشگاه در شارجه میزبان این جام خواهند بود. دیدارهای شش گروه چهار تیمی در این ورزشگاه ها برگزار می شود.

صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام ملت های آسیا 2019 پیش از این قطعی شده بود. رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملتهای آسیا 2019 به صورت مشترک برگزار شد و 12 تیم به جام ملت های آسیا راه یافتند. قرار است سرنوشت 12 تیم دیگر با انجام آخرین مرحله مقدماتی رقابت های آسیا روشن شود.
چونگ گفت: می دانیم کمیته برگزاری مسابقات و فدراسیون امارات متحده عربی یک تورنمنت تاریخی را در سال 2019 برگزار خواهند کرد.
همچنین لوگوی جدید جام ملت های آسیا در این مراسم رونمایی شد.

چرا میزبانی را به ایران ندادند؟

کیم نیونگ اون عضو هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC گفت: اماراتی ها آنچه را که ضرورت برگزاری رقابت های معتبر جام ملت های آسیا را بود داشتند. ورزشگاه های هر دو داوطلب میزبانی بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که امارات میزبان کامل تری خواهد بود.

نیونگ اون در حالی از از امکانات کامل تر اماراتی ها می گوید که گزارشی از نواقص موجود در ورزشگاه های ایرانی به AFC ارسال شده بود.

ترکیبی از سرمایه گذاران اماراتی، آمریکایی و اروپایی باعث شد تا ورزشگاه های این کشور حاشیه خلیج فارس جان تازه ای بگیرد و به مدرن ترین امکانات موجود تجهیز شود. بنابراین هرگز نمی توان تصمیم AFC مبنی بر اعطای میزبانی به این کشور را تصمیمی غرض ورزنانه توصیف کرد هر چند در هر حال اماراتی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا نفوذ بیشتری دارند.

برای ندادن اعطای میزبانی به ایران دلایل کاملا منطقی و بسیار تامل برانگیزی وجود دارد. نداشتن نفوذ کافی به اندازه اعراب در کنفدراسیون فوتبال آسیا، تجهیز نبودن ورزشگاه های ایرانی برای میزبانی از یکی از معتبرترین تورنمنت های فوتبالی، اجازه نداشتن ورود زنان به ورزشگاه ها و ... عمده ترین دلایل محرومیت از میزبانی این رقابت هاست.

ایران برای آخرین بار در سال 1976 میزبان جام ملت های آسیا بود، یعنی 41 سال پیش! پس از گذشت این مدت کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز ایران را حائز صلاحیت های لازم برای برگزاری این رقابت ها تشخیص نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میثم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
۰
۰
اصلا قابل مقایسه نیست وضعیت و امكانات فوق العاده امارات نسبت به ایران .مسئولین از خواب بیدار بشید لطفا.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها