امسال جام تختی پس از بازی‌های المپیک برگزار شد و همان طور که می‌دانیم، تیم‌ها در دنیا پس از المپیک پوست‌اندازی کرده و با ترکیب و نفرات جوان در تورنمنت‌های پیش‌رو شرکت می‌کنند تا بتوانند کشتی‌گیران جدیدی را برای رقابت‌های جهانی سال آینده و نهایتا المپیک شناسایی کنند.
کد خبر: ۹۹۳۶۹۶

احتمال دارد در سال‌های آتی همین کشتی‌گیران خارجی و جوان داخلی حاضر در جام تختی بتوانند در مسابقات پیش رو ملی‌پوش شوند. از سوی دیگر، برخی چهره‌های شاخص کشتی دنیا مانند برخی کشتی‌گیران المپیکی ما شرکت در تمام تورنمنت‌های بین‌المللی را در برنامه‌های فنی خود ندارند و برای شرکت در مسابقات هدفگذاری‌های مختلفی دارند مانند برنامه‌ریزی کادر فنی که نخواست علیرضا کریمی و حسن یزدانی در جام تختی رودررو شوند یا برخی کشتی‌گیران که قصد دارند از کشتی خداحافظی کنند.

شیوه تیم به تیم هم در این دوره طرحی نو از سوی کشتی ایران بود که به اتحادیه جهانی ارائه شده و از سوی دیگر در مسابقات مختلف ما اجرایی شده؛ هدف این طرح گسترش و توسعه این ورزش و در نهایت حفظ کشتی در المپیک است. قطعا هر طرح در دل خود ایراداتی دارد و فدراسیون کشتی نیز آزمایش طرح برگزاری مسابقات انفرادی همزمان با رقابت‌های تیم به تیم را در مسابقات پیش روی خود در برنامه دارد و احتمالا از سال آینده رقابت‌های جام تختی به صورت تیم به تیم و انفرادی برگزار خواهد شد.اگر در مقام مقایسه برآییم، جام دیوید شولتز آمریکا در سال گذشته با سه تیم و جام یاریگین در روسیه که یکی از معتبرترین تورنمنت‌های دنیاست، با حضور پنج کشور برگزار شد، اما امسال 14 کشور دنیا در جام تختی شرکت کردند؛ این مسابقات از نظر کمی روند رو به رشدی داشته و از نظر کیفی باید تلاش شود تا به جایگاه خوبی برسد.

منصور برزگر

پیشکسوت کشتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها