در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش ایرنا، طی یکسال گذشته در تمامی جلسات اقتصادی مرتبط با صنعت و تولید در چهارمحال و بختیاری، ضعف برندسازی و تجاری سازی محصولات تولیدی و صنعتی استان به عنوان دغدغه اصلی مسئولان، کارشناسان و تولیدکنندگان استان عامل توسعه نیافتگی تجارت و مشکل حضور و رقابت در بازارهای جهانی مطرح شده است.
این موضوع در حالی است که کارگاه علمی «اهمیت و فرایند ثبت ملی و بین المللی برند» از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی شهرکرد با حضور کمرنگ و بی استقبال فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
در راستای ترویج فرهنگ برندسازی و تبلیغ محصولات با برند ایرانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگاه آموزشی، سمینار، برنامه رادیو و تلویزیونی و از سوی سایر رسانه های گروهی آموزش های لازم، حساس سازی افکار تولیدکنندگان ایرانی و ارتقای توان رقابت محصولات ایرانی با مشابه خارجی در طول چند سال گذشته آغاز شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از حضور نیافتن فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در این کارگاه علمی گلایه کرد و افزود: تمامی فعالان واحدهای تولیدی در استان در دیدارهای خود با مسئولان مشکل برند و تجاری سازی محصولات خود را مطرح می کنند.
سید نعیم امامی اظهار کرد: هم اینک از تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان، حدود 800 واحد فعال است که برای شرکت در این کارگاه علمی دعوت شدند.
وی گفت: تمامی فعالانی که امسال از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بهره مند می شوند اگر به فکر برند سازی و بازار تولیدات خود نباشند در سال های آینده دچار مشکل می شوند.
امامی تصریح کرد: فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی نه تنها در چهارمحال و بختیاری بلکه فعالان ایرانی باید در سطح بین الملل به دنبال نشان و برند برای رقابت محصولات خود باشند.
وی با بیان اینکه امروزه زمان تولید کیسه ای به سرآمده است، گفت: اهمیت بازاریابی و برندسازی بالاتر از تولید است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تشریح ضرورت تولیدات صادرات محور ادامه داد: هم اینک حدود 80 درصد محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی چهارمحال و بختیاری در داخل کشور به فروش می رسد.
امامی گفت: نمی توان انتظار داشت که تولید کننده خوب صادرکننده خوبی هم باشد و باید فعالان و تولیدکنندگان برای رقابت پذیرشدن تولیدات خود از مشاوران با تجربه بهره گیرند.
کارشناس مسئول ثبت برند دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این کارگاه علمی گفت: در راستای ارتقای دانش فعالان واحدهای تولیدی، بازرگانان و تجار با موضوع به روز برند سازی و تجارت، کارگاه های آموزشی در کشور برگزار می شود.
سید حسین کشفی ادامه داد: ارتقای دانش فعالان واحدهای تولیدی مطابق ماده 8 قانون حمایت از تولید در سال اقتصاد مقاومتی انجام می شود که در این راستا تاکنون در 18 استان با استقبال بی نظیر فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی کارگاه های علمی و آموزشی برگزار شده است.
به گفته وی، برندسازی برای واحدهای تولیدی در سطح ملی و بین المللی با هدف مشتری مداری و بازاریابی نیازمند فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی فعالان این بخش است.
بنابراین گزارش حدود 50 نفر از فعالان واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در کارگاه علمی اهمیت و فرایند ثبت ملی و بین المللی برند شرکت داشته و مراحل مختلف ثبت برند را فراگرفتند.
حدود 1200 واحدتولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر