سامسونگ روز سه شنبه به صورت رسمی دلیل انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷ را اعلام خواهد کرد؛ اما نشریه وال استریت ژورنال قبل از بیان دلایل این اتفاق توسط سامسونگ، گزارشی درباره این موضوع منتشر کرده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.
کد خبر: ۹۹۲۵۱۸
دلایل انفجار گلکسی نوت ۷ از دید نشریه وال استریت ژورنال

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷ می تواند دو دلیل داشته باشد؛ نخست اینکه باتری های این گوشی بیش از حد بزرگ بوده اند و دوم آنکه این باتری ها از ابتدا به صورت معیوب تولید شده اند.

عرضه این گوشی در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ آغاز شد. تعدادی از باتری های گوشی های عرضه شده، توسط شرکت Samsung SDI و تعدادی دیگر توسط شرکت باتری ساز چینی Amperex واقع در هنگ کنگ تولید شده اند. پس از انفجار گوشی های مجهز به باتری های ساخت شرکت Samsung SDI، مسئولان شرکت سامسونگ تصور کردند که تنها باتری های ساخت این شرکت معیوب هستند و سریعا فراخوان جمع آوری گوشی هایی را که دارای این باتری ها بودند، صادر کردند و گوشی های سری دوم را تنها با باتری های ساخت شرکت Amperex روانه بازار کردند؛ اما متأسفانه پس از مدتی، انفجار گوشی های سری دوم نیز آغاز شد و سامسونگ این بار مجبور به جمع آوری ۲٫۵ میلیون دستگاه عرضه شده از این گوشی شد که ۵ میلیارد دلار به این شرکت خسارت زد. سامسونگ در نهایت مجبور شد تولید این گوشی را کاملا متوقف کند.

پس از این حادثه سامسونگ تحقیقات جدی خود را آغاز کرد و سه پیمانکار تحقیقاتی را که به هیچ موسسه یا نهادی وابسته نبودند، برای تحقیق در مورد مراحل کیفیت کنترل و زنجیره تأمین (بخش های مختلف مرتبط با فرآیند ساخت گوشی)، به خدمت گرفت.

علاوه بر این، مقامات سامسونگ در دیداری با نمایندگان دولت آمریکا در شهر واشنگتن، گزارش خود را ارائه کردند. مسئولان امر آمریکایی نیز از انجام تحقیقات گسترده توسط سامسونگ ابراز رضایت کردند. در ضمن مسئولان این شرکت برای جلوگیری از چنین اتفاقی در آینده، تصمیم گرفتند برای کنترل کیفیت محصولات خود، از یک فرآیند هشت مرحله استفاده شود که شامل آزمایشات بیشتر، بازرسی و اطمینان از کیفیت محصول تولید شده می شود.

طبق گزارشات منتشر شده، تاکنون ۹۶ درصد از گوشی های عرضه شده، توسط کاربران بازگردانده شده است. استفاده از این گوشی در هواپیماها نیز ممنوع شده است و از مدیران خطوط هوایی نیز خواسته شده است، این ممنوعیت را اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها