میلیارد آمریکایی جورج سوروس گفته است که دونالد ترامپ یک "دیکتاتور بالقوه" است که شکست می‌خورد. وی هم‌چنین پیش بینی کرده که آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ تسلطش را بر جهان از دست می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۲۱۸۳
سوروس: ترامپ، دیکتاتور است و شکست می‌خورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه خبری ورلد بولتن نوشت: جورج سوروس، میلیارد آمریکایی به ارزیابی از فعالیت‌ها و روند ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخته و وی را یک دیکتاتور بالقوه خواند که شکست می‌خورد.

وی گفت، ترامپ تنها به لفاظی می‌پردازد که تاثیر کمی بر اروپا و سایر بخش‌های جهان می‌گذارد و در نهایت باعث شکست وی و عدم تسلط کافی آمریکا بر عرصه جهانی می‌شود.

این میلیاردر آمریکایی متولد مجارستان در جمع رهبران تجاری و خبرنگاران در هتلی در داووس که محل برگزاری نشست جهانی اقتصاد است، گفت:‌ دونالد ترامپ یک دیکتاتور بالقوه است که انتظار پیروزی برای او وجود ندارد. من به شخصه مطمئنم که او شکست می‌خورد چون ایده‌ها و خط مشی‌ای که دارد او را به خودپسندی می‌کشاند. کابینه ترامپ نیز برای منافع خودشان می‌جنگند.

سوروس که در جریان کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا مدافع هیلاری کلینتون از دموکرات‌ها بود در نتیجه پیروزی غیر منتظره دونالد ترامپ و پیامدهای آن، یک میلیارد دلار از دست داد.

سوروس که از وی به عنوان عامل پشت پرده انقلاب‌های رنگین یاد می‌شود، درباره بریگزیت و ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز سخن به میان آورد و پیش بینی کرد که بودن ترزا می بر سر قدرت در انگلیس طولانی نخواهد بود و مردم این کشور متوجه پیامدهای مالی خروج کشورشان از اتحادیه اروپا می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها