مادر پنج فرزند معلول در کردستان، دل نگران آینده فرزندانش است و با اضطراب از مرگ خودش می‌گوید: «من اگر بمیرم فرزندان معلولم بی‌پناه می‌شوند...».
کد خبر: ۹۹۱۷۸۸

به گزارش ایسنا، به دیدار خانواده‌ای از اهالی روستای سیچان از توابع قایم برد شهرستان بانه می‌رویم؛ از نمای کاهگلی خانه پیداست خانواده‌ای بی‌بضاعت در آنجا ساکن هستند. به داخل خانه می‌رویم، آب انباری قدیمی با چراغی نفت‌سوز حکایت از سیستم گرمایشی قدیمی دارد که بسیاری از ما شاید سال‌هاست با آن خداحافظی کرده‌ایم.

در اتاق پذیرایی سه پسر و یک دختر را می‌بینم که با لبخند گرم و مهربانشان مرا از حال و هوای این خانه فقیرانه خارج می‌کنند. مادرشان با چهره‌ای غم‌گرفته در گوشه‌ای نشسته و به فرزندان معلولش خیره شده است؛ نم اشک‌هایش را با گوشه روسری‌اش پاک می‌کند و می‌گوید: چهار فرزند اولم همگی سالم هستند، اما از زایمان پنجم فرزندانم معلول ذهنی به دنیا آمدند.

عبداللهی، مادر این معلولان ذهنی به سن فرزندان معلولش اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: پسربزرگ معلولم 30‌سال دارد و اولین فرزند معلولم است. پسر دیگرم 27 ساله و 2 پسر دوقلوی 25 ساله و یک دختر 24 ساله معلول دارم.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی این خانواده‌ 11 نفره می‌گوید: تنها دو نفر از فرزندانم تحت پوشش بهزیستی هستند و آن هم با تسهیلات بسیار اندک که جوابگوی نیازهای ما نیست و تاکنون هیچ ارگان دولتی به ما کمک نکرده است. خانم عبداللهی اضافه کرد: فرزندانم حتی از نعمت درس خواندن و مدرسه رفتن هم محروم مانده‌اند.

سرپرست این خانواده معلول ضمن اشاره به این که حتی خانه‌ محقرشان نیز اجاره‌ای است، اظهار می‌کند: هزینه مخارج زندگی ما از طریق یک زمین کشاورزی اجاره‌ای تامین می‌شود. با توجه به بیماری پدر خانواده و ناتوانی مالی در تامین هزینه‌های این فرزندان معلول از تمامی مسئولان و خیرین خواستارم آنها را در این شرایط سخت تنها نگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها