در هتل‌ها قوانین نانوشته‌ای وجود دارد که اگر از آنها با خبر باشید می‌توانید اقامت سالم‌تر، آرام‌تر و صد البته ارزان‌تری را تجربه کنید البته باید توجه داشت که برخی از این قوانین به دلیل مدون نبودن ممکن است از هتلی به هتل دیگر متفاوت باشند یا اقامتگاهی اصلا به آن پایبند نباشد.
کد خبر: ۹۹۱۲۷۳

اما به هر روی می‌توانید تا حدی مطمئن باشید که در هتل‌های استاندارد خارجی و بعضا داخلی از این قوانین به نفع خود بهره برید:

هتل‌های شخصی در دادن تخفیف به مهمانان راحت‌تر و آزادانه‌تر عمل می‌کنند. هتل‌های زنجیره‌ای اما به سبب قوانین شرکتی یکسان معمولا از تخفیف دادن طفره می‌روند. پس اگر قصد تخفیف گرفتن دارید به هتل‌های شخصی بروید.

اگر درخواست تعویض اتاقتان با اتاقی بهتر یا بزرگتر را دارید هرگز در حضور دیگر مهمانان این درخواست را از پذیرشگران نکنید چون قطعا جواب رد می‌شنوید. پذیرشگران برای جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی و درخواست‌های پی‌درپی مهمانان معمولا در حضور یکی به درخواست دیگری جواب مثبت نمی‌دهند.

در زمان پذیرش و گرفتن اتاق، ملحفه تمیز بگیرید یا درخواست کنید ملحفه‌ها و حوله‌ها را در حضور شما تعویض کنند چرا که در بسیاری از هتل‌ها تنها هفته‌ای یکبار ملحفه‌ها و حوله‌ها تعویض می‌شوند و اگر به نظر خانه‌دارها مهمان قبلی ملفحه‌ها را تمیز نگه‌ داشته، آنها را برای جلوگیری از استهلاک کمتر تعویض نمی‌کنند! این قانون برای پتو و روتختی‌ها یک بار در ماه است که البته در ایران این مدت بیشتر به نظر می‌رسد.

در اقتصاد هتل همه چیز قابل مذاکره است. پس اگر درخواست ویژه‌ای دارید، می‌توانید شانس خود را امتحان کرده و آنچه را که نیاز دارید با کارکنان یا مدیر در میان بگذارید.

اگر مرتب به یک مقصد سفر می‌کنید، سعی کنید در یک هتل مشخص اقامت کنید. زمانی که شما به مهمان همیشگی هتل تبدیل می‌شوید، خواه‌ناخواه تبدیل به مهمان ویژه می‌شوید و به شما خدمات بهتر و بیشتر ارائه می‌شود و معمولا شامل تخفیف‌های ویژه نیز می‌شوید.

در زمان ورود و پذیرش در هتل درخواست کنید تلفن اتاقتان را غیرفعال کنند. هزینه‌های مکالمه دور در هتل‌ها چند برابر محاسبه می‌شود و از آن بدتر در زمان نبود شما در هتل، تماس‌های تلفنی طولانی‌مدت خانه‌دارها در زمانی است که برای نظافت در اتاق حضور دارند.

آذر کمانی - روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها