معاون اول رییس جمهوری گفت: مطمئنا پیروزی های سوریه مرهون رشادت ها و پایداری ملت، ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت و حاصل هماهنگی میدانی و سیاسی ایران و سوریه است.
کد خبر: ۹۹۱۱۴۳
جهانگیری:از دولت قانونی سوریه حمایت می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با عماد خمیس نخست وزیر سوریه که در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی ضمن خیر مقدم به هیات سوری، افزود: ضرورت دارد برای مشورت های بیشتر و هماهنگی لازم بین دو کشور با هدف حفظ دستاوردهای به دست آمده در عرصه های میدانی و سیاسی و همکاری برای بازسازی در زمینه های اقتصادی، این مشورت ها و تبادل هیات ها صورت گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رابطه خوب و مستحکمی در همه زمینه ها که توسط امام راحل و مرحوم حافظ اسد بنیان گذاشته شد، داشته اند.

جهانگیری اظهار داشت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران، دولت سوریه در کنار دولت ایران و مردم سوریه در کنار ملت ایران بودند.

وی گفت: دولت سوریه مدتی است که به تحریک برخی کشورهای غربی و منطقه با تروریست هایی روبرو است که جز خشونت و انسان کشی راه دیگری سراغ ندارند و ما به عنوان دولت و ملت ایران از دولت قانونی سوریه و مردم سوریه در این مسیر حمایت کرده و آن ها را کمک کردیم.

وی افزود: پیروزی های اخیر سوریه در حلب و دیگر مناطق در مبارزه با تروریست ها را به دولت و ملت سوریه تبریک عرض می کنیم.

معاون اول رییس جمهوری افزود: سفر نخست وزیر سوریه با توجه به همکاری در زمینه های اقتصادی و هماهنگی و مشورت در زمینه سیاسی و آغاز دور جدید از فعالیت های اقتصادی میان دو کشور است.

جهانگیری با اشاره به امضای پنج سند همکاری میان دو کشور گفت: سند دیگری نیز به امضا خواهد رسید که طی هفته آینده اقدامات آن، نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط جدیدی برای بخش خصوصی ایران و شرکت های فعال که سابقه کار در سوریه دارند، به وجود آمده که می توانند برای فعالیت های آغاز شده، آماده شوند و برای ارسال کالاهای ایرانی به سوریه خط اعتباری اختصاص داده شده تا تجار و صنعتگران از این محل تامین اعتبار و محصولات خود را به سوریه صادر کنند.

عماد خمیس نخست وزیر سوریه در صدر هیاتی به ایران سفر کرده و صبح سه شنبه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد مورد استقبال معاون اول رئیس جمهوری قرار گرفت.

در جریان این دیدار و پیش از برگزاری نشست خبری مشترک، دو کشور پنج سند همکاری امضا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها