کنفرانس صلح پاریس از دیروز (یکشنبه) با حضور نمایندگان بیش از 70 کشور جهان و نهادهای بین‌المللی آغاز شد. کنفرانسی که قرار است در آن مساله صلح خاورمیانه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۹۰۴۲۴

این نشست در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از دو طرف مهم دعوا در آن حاضر نشد. این در حالی است که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با حمایت از قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل درباره شهرک سازی‌های غیرقانونی در اواخر دوره خود موجب تنش‌هایی بین تل آویو و واشنگتن شد.

حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا در این نشست به مذاق اسرائیل خوش نیامده است. گرچه ماموریت کری در این نشست از سوی وزارت خارجه آمریکا، دفاع از اسرائیل عنوان شده و مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که هدف از حضور کری، دفاع از اسرائیل و تلاش برای جلوگیری از صدور قطعنامه‌های ضدصهیونیستی است، اما این اظهارات هنوز نتوانسته تل‌آویو را قانع کند تیم نتانیاهو همچنان بر این روند که دولت آمریکا در آخر دوره خود در صدد تلافی تنش‌هایی است که وی در سال‌های گذشته با اوباما داشته است.

به همین دلیل نتانیاهو هنوز نتوانسته خود را قانع کند که این نشست می‌تواند راهگشایی برای صلح خاورمیانه باشد.بر همین اساس این مقام صهیونیستی می‌گوید: کنفرانس پاریس، کنفرانسی بیهوده است و ما را از صلح دور می‌کند.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: فرانسوی‌ها و فلسطینی‌ها با هدف تحمیل شروطی بر اسرائیل که با نیازهای ما متناسب نباشد، برای برگزاری این کنفرانس به هماهنگی پرداخته‌اند.

وی افزود: کنفرانس پاریس موجب تشدید بیشتر مواضع فلسطینی‌ها شده و باعث می‌شود فلسطینی‌ها دیگر به فکر برگزاری مذاکرات مستقیم بدون پیش‌شرط نباشند. نتانیاهو ادامه داد: باید بگویم که این کنفرانس، لرزه‌های پایانی جهان دیروز است و فردا کاملا متفاوت خواهد بود و بسیار نزدیک است.

اظهارات نتانیاهو و مخالفت وی با حضور در این نشست در حالی است که عیساوی فریج، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی تحریم کنفرانس پاریس را درباره مذاکرات اسرائیل ـ فلسطین از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خطایی بزرگ خواند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، فریج گفت: نتانیاهو فرصت‌های مهمی را برای شروع فصل جدیدی از مذاکرات با فلسطینیان از دست می‌دهد.

نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی افزود: روند صلح اسرائیل ـ فلسطین دو چهره دارد، یکی برای رسیدن به صلح و دیگری دوری از صلح است.

در عین حال گفته می‌شود که جمعی از سران حاضر در کنفرانس صلح پاریس قصد دارند دونالد ترامپ را از انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس منصرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها