زنان در هر جامعه‌ای قشر عظیمی را تشکیل می‌دهند که بار اصلی تربیت، تشکیل خانواده و تداوم زندگی خانوادگی به آنها بستگی دارد.
کد خبر: ۹۹۰۴۰۱

ورزش زنان از بارزترین نمودهای فرهنگی هر جامعه است که غفلت از آن می‌تواند نظام فرهنگی جامعه را با مشکل مواجه کند. اگرچه فاکتورهای زیادی در پیشرفت ورزش زنان دخیل است؛ اما نقش رسانه‌ها در اقبال دختران جامعه به ورزش، سهم فراوانی دارد. با وجود تلاش بسیار بانوان ایرانی، سهم آنها از کل خبرهای ورزشی موجود در رسانه‌های گروهی ایران بسیار ناچیز است.

برنامه «نود» به عنوان گل سرسبد برنامه‌های تلویزیونی و موفق‌ترین برنامه رسانه‌ تصویری، تاثیر فراوانی در رویکرد دختران به سمت فوتبال دارد؛ اما این برنامه موفق که تهیه‌کننده و مجری آن تلاش فراوانی در راه پاکی و سلامت فوتبال دارد، چه سهمی برای زنان قائل است؟

می‌دانیم محدودیت‌هایی برای پخش تصاویر فوتبال و فوتسال زنان وجود دارد؛ اما در بین دقایق فراوان برنامه نود در هر سال، زنان چند دقیقه سهم دارند؟ این که نیمی از جمعیت کشورمان بدون هیچ چشمداشتی و با کمترین امکانات کار می‌کنند، با عشق تمرین می‌کنند و در بدترین زمین‌ها مسابقه می‌دهند، آیا نباید به چشم دوربین‌های نود بیاید؟

آیا زنان حتی این مقدار سهم ندارند که خبر بازی‌هایشان از نود پخش شود؟ برنامه محبوبی که حتی برای فوتبال کشور همسایه ما افغانستان هم وقت دارد، آیا نمی‌تواند برای زنان کشورمان وقت بگذارد؟ از عادل فردوسی‌‌پور که نشان داده برای اجرای عدالت در فوتبال احترام قائل است، توقع عدالت داریم.

اعظم شیرویی

دکترای جامعه شناسی ورزش و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها