معاونت بهداشت،امداد و درمان نداجا خبر داد:

بندرعباس میزبان چهارمین همایش «طب پیشگیری»

معاونت بهداشت اداره بهداشت،امداد و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش ازبرگزاری چهارمین همایش بین المللی طب پیشگیری در بندرعباس خبر داد
کد خبر: ۹۹۰۲۱۲
بندرعباس میزبان چهارمین همایش «طب پیشگیری»

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از بندرعباس، سید شهرام میر زمانی در نشست خبری با تشریح برنامه ها و اهداف این همایش اظهار داشت: 348 مقاله به همایش ارسال شده که از این تعداد،70 مقاله به عنوان سخنرانی و 238 مقاله به عنوان پوستر ارائه شده است.

وی در ادامه بیان داشت: در حاشیه این همایش 9 کارگاه با حضور اساتید دانشگاههای کل کشور نیز برای تبادل ایده ها و ترویج تجارب و الگوهای موفق در حوزه دریا برگزار می‌شود.

معاونت بهداشت اداره بهداشت،امداد و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش ادامه داد: چهارمین همایش بین المللی با حضور دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،دانشگاه علوم پزشگی بقیه الله ( عج) و ارتش و با هدف ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفت های تاثیر گذار بر توسعه اهداف و صلابت نیروی راهبردی دریایی ارتش و همچنین گسترش خلاقیت و نوآوری دانش طب پیشگیری، ارائه آخرین مراقب های درمان و جایگزین و روش های مراقب دریانوردان در دریا برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش همچنین از پرپایی نمایشگاه با 44 غرفه با حضور شرکت های بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: 12 نشست علمی با رویکرد دریا نوردی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در همایش پیش رو است .

میر زمانی در ادامه از ارائه درمان و مراقبت های پزشکی در شناورهای سطحی و زیرسطحی، تسهیل، تربیت و آموزش در حوزه بهداشت و طب دریایی،ترویج و تبادل ایده ها و بهترین تجربه ها و الگوهای موفق در حوزه دریا را نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد و تصریح کرد: تعیین وتوضیع بهتر موانع و امکانات مورد نیاز ارائه خدمات بهداشت و درمان جهت مراقب از بیماران و مسدومین در رویدادها و حوادث دریایی و به اشتراک گذاشتن دانش بهداشت و درمان و طب دریایی، توسعه خدمات و سامانه های پزشکی بین المللی در بحث دریایی بخش دیگری از اهداف ما در این همایش است.
وی از تجهیر یگان شناورهای سطحی به جدیدترین تجهیزات بیمارستانی وپزشکی برای ارائه خدمات در ماموریت های دوردست و طولانی و همچنین اعزام تیم های پزشکی درمانی به همراه ناوگروه های اطلاعاتی و عملیاتی به عنوان برنامه های کلان معاونت بهداشت و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش یاد کرد و افزود :سامانه پزشکی از راه دور هم با توجه به عدم دسترسی شناورها به خدمات پزشکی تخصصی در ماموریت های طولانی درشناورهای نداجا نصب و برقرار شده است .

معاونت بهداشت ادره بهداشت،امداد و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش از تکمیل وافتتاح بیمارستان 128 تختخوابی تخصصی سیدالشهدای نداجا در بندرعباس تا پایان سال آینده خبر داد وگفت:برای تکمیل این پروژه مشکل تامین اعتبار نداریم و علت اصلی تاخیر در بهره برداری از این بیمارستان ،تغییر استانداردهای وزارت بهداشت بوده است.

دبیر اجرایی همایش همچنین از برنامه نداجا برای احداث و تکمیل چندین بیمارستان تخصصی درجنوب کشور خبرداد و بیان داشت: بیمارستان تخصصی کنارک همزمان با بیمارستان بندرعباس تکمیل و پایان سال آینده به بهره برداری می رسد و عملیات احداث بیمارستان 64 تختخوابی جاسک نیز به زودی آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیمارستان های شناور نداجا اظهار داشت: چندین ناو با نصب تجهیزات بیمارستانی فعال بوده و نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را در ماموریت های دوردست و آب های دور همراهی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها