رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان، وضعیت اضطراری ملی برای ایران و چند کشور دیگر را تمدید کرد.
کد خبر: ۹۸۹۶۷۵
هفته آخر دولت اوباما؛ تمدید وضع اضطراری علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، باراک اوباما با ارسال نامه ای برای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وضعیت اضطراری ملی را برای کشورهای ایران، کوبا، لیبی، زیمبابوه، ونزوئلا و اوکراین که بزعم امریکایی ها تهدیدی برای این کشور به حساب می آیند ،برای یکسال دیگر تمدید کرد.

در این نامه درباره تمدید وضع اضطراری در خصوص ایران آمده است: در چهاردهم ژوئیه سال دو هزار و پانزده گروه پنج به علاوه یک، اتحادیه اروپا و ایران به توافق برجام دست یافتند تا این موضوع را که برنامه اتمی ایران منحصرا صلح آمیز باشد، تضمین کنند.

در شانزدهم ژانویه سال دو هزارو شانزده طرح جامع اقدام مشترک زمانی عملی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی این موضوع را که ایران تمامی گام های کلیدی مرتبط با برنامه اتمی اش را برداشته است راستی آزمایی کرد.

وزیر خارجه آمریکا این گزارش ها را تایید کرد. در نتیجه آمریکا تحریم های مرتبط با موضوع اتمی ایران را به خاطر اینکه این کشور به تعهداتش در برجام پایبند بود، رفع کرد. اما شماری از تحریم های غیر اتمی همچنان به قوت خود باقی هستند.

از زمان روز اجرایی سازی، آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اقدام به راستی آزمایی کرده و وزیر خارجه این موضوع را تایید کرده است.

او این موضوع را تایید کرده است که ایران به تعهداتش تحت برجام عمل کرده است. به هرحال جدا از برجام که همچنان این موضوع را که برنامه اتمی ایران منحصرا صلح آمیز باشد تضمین می کند، برخی از سیاست های دولت ایران از جمله تهدیدات غیرعادی و فوق العاده آن برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصادی آمریکا همچنان ادامه دارد.

به همین دلیل وضع اضطراری که در پانزدهم مارس هزار و نهصد و نودو پنج وضع شده است باید تا پس از پانزدهم مارس 2017 ادامه پیدا کند بنابراین بر اساس تبصره 202 قانون وضعیت های اضطرای ملی آمریکا من وضع اضطراری را درباره ایران برای یک سال دیگر در دستور اجرایی 12957 تمدید می کنم.

وضع اضطراری اعلام شده جدا از وضع اضطراری اعلام شده در چهاردهم نوامبر 1979 در دستور اجرایی دوازده هزار و یکصد و هفتاد است.

این تمدید بنابر این جدا از تمدید وضع اضطراری نوامبر 2016 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
خوشم میاد اون كسانی كه میگفتن اوباما ، بسیار آدم باشعور و معتدلیه بیان جواب بدن از جمله آقایانی چون صادق زیبا كلام ها!!!!
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
كاااااااااااااااااش رفتن اوباما را جشن بگیریم .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
به عقیده بسیاری از انسان های فرهیخته و دانشمند اوباما بویی از انسانیت، اخلاق، شرف، وجدان، جوانمردی، راستگویی و ... نبرده بود و برعكس تمام رذایل اخلاقی را در این ۸ سال نكبت بار به منصه ظهور رساند و با عملكرد وقیحانه اش در همه عرصه ها انسانهای بسیاری را از بین برد و بدبختی و فلاكت زیادی ایجاد كرد. او بدترین رییس جمهور تاریخ است. اوباما و همسرش پوپولیست های بی شخصیت هستند.
مهیار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
عالی برجام برداشته شود
مهیار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
رفتن اوباما را جشن میگیریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها