حسام نواب‌صفوی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره طرح شکایت علیه شبکه فارسی‌وان طی سال گذشته به میزان گفت: همواره در خارج از کشور شبکه‌هایی هستند که فعالیت‌هایی ضدایرانی انجام می‌دهند اما این بار این توهین به ملت ایران صورت گرفت و بسیار متفاوت از اتفاقات گذشته بود. شاید این توهین برای برخی صرفا یک شوخی بود اما من به عینه دیدم که دل بسیاری را به درد آورد. پس از طرح این شکایت همواره از من سوال می‌شد که بالاخره نتیجه این شکایت چه شد؟
کد خبر: ۹۸۸۹۶۴

بازیگر سریال «کیف انگلیسی» توهین انجام شده از سوی مجری شبکه فارسی‌وان را نه یک شوخی که توهینی بزرگ قلمداد و تصریح کرد: ما به هیچ وجه نمی‌توانیم این توهین را شوخی در نظر بگیریم. زیرا مدیران این شبکه معاند کاملا آگاهانه این توهین را در دهان مجری یا بهتر بگویم ملیجک شبکه قرار دادند. پس نمی‌توان خیلی سرسری از چنین توهینی گذشت و آن را شوخی دانست.

وی درباره چگونگی بسته شدن شبکه فارسی وان نیز گفت: برخلاف تصور برخی این اتفاق خیلی کار سختی نیست. این شبکه متعلق به هیچ کشوری نبود و هیچ‌گونه وابستگی به دولت مطبوع آن کشور نداشت. تنها مساله اسپانسر و حامیان مالی مطرح بودند که از این شبکه پشتیبانی می‌کردند.

این بازیگر سینما تصریح کرد: به محض طرح شکایت و دستور تعقیب از سوی مقامات قضایی، تمام اشخاصی که با این شبکه همکاری داشتند شناسایی شدند و افرادی که با فارسی‌وان همکاری داشتند احساس خطر کردند. زیرا برخی از آنها به داخل کشور رفت و آمد داشته و مواضعشان را در خطر می‌دیدند. بعضی از این افراد با توجه به عرق ملی خود و نظر به این‌که با حیثیت یک ملت روبه‌رو هستند بسرعت از این شبکه جدا شدند. حتی آنهایی که به کشورشان عرق نداشتند از سر ترس این شبکه را ترک کردند.

نواب‌صفوی در پی انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص بسته شدن شبکه «فارسی‌وان» گفت: درخصوص این‌که می‌گویند من شبکه فارسی‌وان را بسته‌ام، شاید این تصویر تداعی شود که من با دو مامور به آنجا رفته و در شبکه را بسته‌ام که اصلا این‌طور نیست. صحبت من به هیچ وجه به این منظور نبوده و نیست.

وی ادامه داد: وقتی یک وکیل از حق مردم ایران دفاع می‌کند، در واقع این امر بیانگر اعلام وکالت آن وکیل از جانب مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها