جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تاکید کرد:

بوشهر مدفن هرگونه تجاوزگری

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: حماسه ۲۲ دی ماه بوشهر در سال گذشته نشان داد که بوشهر مدفن هرگونه تجاوزگری است و هر دشمنی که بخواهد تعرضی کند، گرفتار دریادلان می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۸۸۳
بوشهر مدفن هرگونه تجاوزگری

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت حماسه ۲۲ دیماه دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس که در بوشهر برگزار شد اظهار داشت: بوشهر در تاریخ مجهادت‌های ضد استعماری ملت ایران دارای جایگاهی درخشان و منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه بوشهر مدفن متجاوزان انگلیسی و گورستان آرزوهای آنان است، خاطرنشان کرد: برای دفن رویای انگلیس در ایران، بوشهر کافی است و نیازی به خرج کردن دیگر نقاط ایران اسلامی نیست و این موضوع یک شرف و افتخار جاودانه برای مردمان این دیار است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران افزود: حماسه ۲۲ دیماه بوشهر در سال گذشته نشان داد که بوشهر مدفن هرگونه تجاوزگری است و هر دشمنی که بخواهد تعرضی کند، حتی اگر غیرعمد باشد، در این نقطه که قلب خلیج فارس است گرفتار دریادلان می‌شود.

حماسه ۲۲ دیماه پیام‌های بزرگی داشت

وی با بیان اینکه بوشهر یک شرف، فضیلت و افتخار است، ادامه داد: دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس یک حماسه کم‌نظیر با پیام‌های وسیع بود؛ هرچند این ابعاد تاکتیکی این حماسه کوچک بود و این نیرو برای شکستن هیمنه کل استکبار شکل گرفته است، اما ابعاد سیاسی این ماجرا بزرگ و جهانی است.

سردار سلامی افزود: از جمله ویژگی‌های این حماسه می‌توان به اراده دفاع از آرمان‌ها و اهداف، شجاعت، ظرفیت اعمال اراده سیاسی در بستر دریا با اقدام نظامی اشاره کرد؛ در سطح سیاسی این واقعه کاملا جهانی است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تصریح کرد: فرزندان این ملت در این حماسه نشان دادند که در هر شرایطی و هر مقیاسی اینگونه عمل می‌کنند.

حماسه ۲۲ دی‌ماه تجلی غلبه ایمان بود

وی اضافه کرد: جهان‌بینی نظام ایران اسلامی بر اساس رهبری آسمانی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به ملت ایران یاد دادند که قدرت و کبریایی از آن خدا است؛ جهان‌بینی ما را نسبت به قدرت، آیات قرآن ترسیم می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه همه این غلبه‌ها بر اساس غلبه ایمان است، بیان کرد: دشمنان اگرچه از نظر تجهیزات و امکانات شرایط بهتری دارند ولی قدرت‌ها در قلب و روح‌ها نهفته است و ایمان عامل اصلی غلبه انسان مومون بر انسان بی‌ایمان است.

وی با اشاره به اینکه حماسه ۲۲ دی‌ماه تجلی غلبه ایمان بود، گفت: دشمن هیچ عکس‌العملی را در بعد نظامی و یا صحنه سیاسی نتوانست نشان دهد؛ عرصه جهاد صحنه تجلی نور خدا است، سلاح‌ها از کار می‌افتد و اعتماد به نفس دشمن از بین می‌رود و نصرت الهی نازل می شود.

ظهور قدرت اسلام در جهان

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تاکید کرد: ما در مسیر ایجاد تاریخی پرافتخار برای این نظام و انقلاب قرار داریم. آنچه که امروز در اقصی نقاط جهان می‌بینیم ظهور قدرت اسلام است که در حال فزونی است و ابعاد آن هر روز بیشتر می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز می‌بینیم که کشورهای اسلامی برای استکبار فرش قرمز پهن نمی‌کنند و این نشان از ظهور قدرت اسلام در جغرافیایی جدید اسلامی دارد؛ جنگ در شرق مدیترانه با استکبار، توقف سیاست‌های انگلیس و امریکا، تنگ‌تر شدن فضای تنفس جهان غرب در جهان اسلام و قدرت‌گیری مسلمانان درکنار دریای سرخ واقعیت‌های امروز است. جهان با قدرت‌یابی مسلمانان در حال تغییر است.

سردار سلامی تصریح کرد: در چهار دهه اخیر شاهدیم که استکبار تمام جنگ‌های خود را در خاورمیانه به راه انداخته است و زیرا می‌بیند که در این منطقه قدرت اسلام در حال ظهور است؛ موازنه قدرت شکل گرفته و تعادل قوا ایجاد شده و مسلمانان توانسته‌اند جنگ را علیه استعمار و استکبار طولانی کنند و هر چه هزینه می‌کنند فایده‌ای ندارد.

ایران اسلامی هر روز قوی‌تر می‌شود

وی اضافه کرد: جنگ هشت ساله، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، ایجاد فتنه داخلی، تلاش برای انزوابخشی سیاسی، ایجاد ارعاب و ترور دانشمندان و ... از دسیسه‌های دشمنان است که هر چه قدرت دارند به کار گرفته‌اند اما نتیجه این شد که ایران اسلامی هر روز قوی‌تر می‌شود و دامنه‌های قدرت ایران هزارا کیلومتر دورتر از مرزها رفته است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن در تعقیب آرزوهای خود ناکام مانده است، ادامه داد: ایران یک قدرت در جهان است و تکیه‌گاهی برای مسلمانان مظلوم جهان است.

وی افزود: برای دستیابی به سعادت و امنیت واقعی ما راهی جز قوی‌بودن نداریم و باید بر اراده خداوند متکی باشیم و راهی جز پیروی از ولایت فقیه نداریم؛ راه‌های دیگر را امتحان کرده‌ایم؛ هر انقلابی که رهبری الهی نداشته شکست خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها