این روزها، فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به مهم ترین موضوعات تکنولوژی حال و آینده جهان تبدیل شده اند. شرکت های بزرگ فناوری جهان همچون مایکروسافت، گوگل، فیسبوک، اسنپ چت و البته اپل در حال کار بر روی توسعه محصولات مبتنی بر این فناوری ها هستند و بارها از اهمیت آن در زندگی صحبت کرده اند.
کد خبر: ۹۸۸۸۱۷
همکاری اپل با کارل زایس برای ساخت عینک واقعیت افزوده

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، تیم کوک، مدیرعامل اپل، چندماه پیش اعلام کرده بود که آینده از آن فناوری واقعیت افزوده خواهد بود تا واقعیت مجازی. شاید به همین دلیل باشد که اخیراً این شرکت به فکر تولید عینک واقعیت افزوده خود افتاده است و به نظر در این راه با کمپانی مشهورکارل زایس همکاری هایی را آغاز کرده است.

رابرت اسکابل، از فعالان حوزه تکنولوژی، دریکی از شبکه های اجتماعی اعلام کرده که اپل و شرکت عینک سازی مذکور، تیمی تشکیل داده اند تا عینکی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده تولید کنند. یک مثال برای عینک واقعیت افزوده، عینک گوگل است، که اجازه می دهد کاربرش اطلاعات را بر روی تصویر پیش زمینه ای از دنیای واقعی مشاهده کند. این محصول که البته دیگر تولید نمی شود، شاید بعدها دوباره راهی به بازار فناوری ها پیدا کند. اما به گفته اسکابل، عینک اپل احتمالاً در سال میلادی جاری عرضه می شود.

همان طور که اشاره کردیم، تیم کوک پیش ترعلاقه اش را به توسعه واقعیت افزوده اعلام کرده است. او هم چنین به بازی پوکمون گو توجه زیادی نشان داده و احتمالاً می دانید در این بازی ویدیویی موبایلی، از واقعیت افزوده استفاده شده تا پوکمون های دنیای واقعی به فرد نشان داده شوند. در ماه نوامبر نیز اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که اپل در نظر دارد فناوری واقعیت افزوده را به آیفون اضافه کند. در این گزارش حتی این ادعا مطرح شده بود که اپل تمامی تجهیزات لازم را برای تست تهیه کرده، اما این محصول تا پیش از سال 2018 آماده نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها