جعفر شیرعلی‌نیا، نویسنده کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی» از آماده‌سازی این کتاب برای عرضه چاپ دوم خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۶۱۸

این نویسنده و محقق تاریخ انقلاب، درباره اتفاقات حین تولید مطالب این کتاب، به مهر گفت: وقتی یک مرحله به نهایی شدن متن کتاب مانده بود، نسخه‌ای از کتاب را برای ایشان فرستادیم تا مطالعه و آن را تائید کنند. در تحقیقاتی که انجام داده بودیم، مطالب و زوایایی بود که باید خودشان درباره آن جواب می‌دادند و مشخص می‌کردند. بنابراین یک نسخه از کتاب را برای خود ایشان و یک نسخه دیگر را هم به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادیم.

شیرعلی‌نیا افزود: خود آیت‌الله هاشمی، نسخه در دستش را دقیق مطالعه و تذکراتی از نظر تاریخی ارائه کرده بود. نکات مورد نظر ایشان در نسخه‌ای که در اختیارشان بود، اعمال شد و در نسخه دیگر هم نظر پنج نفر از نزدیکانشان اعمال شده بود. این پژوهشگر ادامه داد: من با نظرات تاریخی ایشان مشکلی نداشتم، چون تاریخی و مستند بودند. من هم به ایشان گفتم از این زاویه به کتاب نگاه کنید که کتاب جعفر شیرعلی‌نیاست؛ نه کتابی که مجمع تشخیص مصلحت نظام یا یکی از نزدیکان شما می‌خواهد آن را چاپ کند. جمله‌ای که ایشان در نهایت گفته بودند و برخوردشان درباره کتاب، برایم جالب بود. در انتها که می‌خواستیم تائید نهایی را برای کتاب بگیریم، چند نکته به کتاب وارد شده بود و ایشان گفته بود: کتاب، کتاب اوست. اگر می‌خواهد این نکات را لحاظ کند و اگر نخواست، چنین نکند. با توجه به نظرات دیگری که درباره کتاب گرفته بودم، برخورد ایشان، بیش از انتظار من بود. شیرعلی‌نیا درباره منابع تولید مطالب این کتاب و عکس‌هایش گفت: منابع خیلی متنوع بودند. مثلا عکس‌ها را از مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبرگزاری‌ها، آرشیوهای عکس، روزنامه اطلاعات، روزنامه ایران و حتی عکاس‌های شخصی گرفتیم. به گفته این نویسنده، چاپ دوم کتاب «روایتی از زندگی وزمانه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی» تا حدود ده روز دیگر به بازار نشر عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها