تخم‌های بارور نشده تاس‌ماهیان دارای ارزش غذایی بالایی بوده و به واسطه ویتامین‌های سرشار آن برای بدن بسیار مفید است.
کد خبر: ۹۸۸۱۵۸
فواید خاویار ارگانیک را بشناسید/ خوراک خاویار؛ اکسیر جادویی جوانسازی پوست
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خاویار دارای انواع ویتامین ها و مواد مغذی از جمله ویتامین های A ،B12 ،E ،D ،B6، آهن، منیزیم و سلنیوم است که هر کدام نقش کلیدی در سلامت بدن ایفا می‌کند.
این ماده غذایی که در واقع تخم‌های بارور نشده تاس‌ماهیان است از دیرباز به دلیل خاصیت شفادهندگی در کشورهای مختلف مرسوم و مشهور بوده است و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی، اختلال دوقطبی، افزایش توان باروری، جلوگیری از بروز مشکلات قلبی عروقی، محافظت از دندان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
کارشناسان همچنین دریافتند مصرف خاویار توسط زنان باردار می تواند نقش موثری در رشد طبیعی مغز و چشم جنین داشته باشد و باعث افزایش هوشش شود.
مصرف این ماده غذایی می تواند باعث بهبود گردش خون، جلوگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون، درمان و پیشگیری از سرطان، زیبایی و جوانسازی پوست، جلوگیری از ریزش مو، کاهش فشار خون، محافظت از بدن در برابر ویروس ها و رفع کم خونی بویژه در درمان کم خونی های مزمن شود.
این ماده غذایی همچنین نقش بسزایی در تقویت قوای جسمی بیماران تحت شیمی درمانی، افزایش حجم عضلات در ورزشکاران، افزایش توان بدنی در مسابقات ورزشی و تقویت سیستم عصبی در انسان دارد.
کارشناسان به افراد توصیه می کنند از نوع ارگانیک خاویار استفاده کنند زیرا فاقد سموم، هورمون ها و مواد شیمیایی و آفت‌کش ها است و باعث حفظ سلامت افراد می شود.
البته کارشناسان توصیه اکیدا می کنند که افراد تنها از نمونه های سالم و غیر تقلبی خاویار استفاده کنند و از مراکز معتبر این ماده خوراکی را خریداری کنند و قبل از مصرف حتما تست آلرژی انجام دهند زیرا در برخی افراد خاویار می تواند باعث حساسیت شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها