اعضای باند سارقان مسلح که با سد کردن مسیر محموله‌های برنج، راننده را کتک زده و محموله را همراه خودرو سرقت می‌کردند دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۸۸۰۹۳

به گزارش جام‌جم، 12 مهر امسال سرقت محموله برنج در محدوده بزرگراه بعثت به پلیس گزارش شد. ماموران با حضور در محل سرقت به تحقیق از راننده پرداختند که او عنوان کرد: ساعت 5 صبح در بزرگراه بعثت در حال حرکت به سمت شهرری بودم. برای بازدید خودرو در حاشیه بزرگراه توقف کرده و از ماشین پیاده شدم که همزمان، یک پژو 405 نوک مدادی با چهار سرنشین در کنار خودرویم توقف کرد. ناگهان دو نفر از خودروی پژو پیاده شده و با چاقو و قمه به سمت من حمله‌ور شدند و مرا بشدت از ناحیه دست، پهلو و سر مجروح کردند. پس از آن خودروی نیسان حامل بیش از دو تن برنج به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان را سرقت کردند.

کارآگاهان در ادامه متوجه شدند سرقت‌های مشابه دیگری به وقوع پیوسته که طی آن سرنشینان یک پژو 405 نوک‌مدادی، به همین شیوه و شگرد به سرقت خودروهای دارای محموله بویژه محموله برنج در مسیرهای خروجی شهر تهران اقدام کرده‌اند.

بررسی این پرونده‌ها نشان داد، سارقان در چند فقره ازسرقت هایشان برای متوقف کردن خودروهای دارای محموله، با ایجاد تصادف صوری و پس از توقف اجباری رانندگان خودروهای نیسان، دست به سرقت زده‌اند.

کارآگاهان با بررسی پرونده خریداران محموله‌های سرقتی مواد غذایی پی بردند یکی از این افراد به نام «مجید» بتازگی یک گاراژ در محدوده خیابان تختی اجاره کرده است. در بازرسی از این گاراژ چند صد تن برنج سرقتی کشف شد. البته مجید با اطلاع از حضور ماموران قصد فرار داشت که در جریان یک تعقیب و گریز دستگیر شد.

«مجید» در همان تحقیقات اولیه به سرقتی بودن محموله‌های برنج اعتراف و عنوان کرد این محموله توسط یکی از افراد سابقه‌دار به نام فخرالدین 40 ساله تحویل او داده شده است.

با شناسایی مخفیگاه فخرالدین در منطقه کیانشهر، کارآگاهان همان روز او را دستگیر کرده و 500 کیلو برنج سرقتی از او کشف شد. مردی 35 ساله به نام محمد نیز در خانه سرکرده باند دستگیر شد که تحقیقات نشان داد، او نیز عضو باند است.

«فخرالدین» در اعترافات اولیه به کارآگاهان گفت: چند ماه است که به سرقت محموله اقدام می‌کنیم. نمی‌دانم چند فقره سرقت انجام داده‌ایم اما تمامی سرقت هایمان در حاشیه شهر تهران بوده است. زمان سرقت، وحید همراه دلاور و فرهاد به سمت خودروهای مورد نظر می‌رفتند و با تهدید و ضرب و شتم، راننده را به بیرون ازماشین پرت می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: عکس اعضای این باند به خواست قاضی پرونده منتشر می‌شود و از افرادی که از آنها شکایت دارند درخواست می‌شود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها