با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار برای افزایش وام مسکن مهر از 30 میلیون به 40 میلیون تومان، مسئولان وزارت راه و شهرسازی از تکمیل واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم خبر می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۶۷۰۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام مسکن مهر از 30 میلیون به 40 میلیون تومان گفت: با افزایش تسهیلات بانکی و تکمیل آورده متقاضیان، مسکن مهر تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.

محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: در جهت تحقق وعده رئیس‌جمهور مبنی بر تکمیل مسکن مهر تا پایان دولت، جلسه‌ای فوری با مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر داشتیم. نریمان با بیان این که یکی از الزامات تکمیل مسکن مهر افزایش تسهیلات از 30 به 40 میلیون تومان است، تاکید کرد: افزایش تسهیلات به هیچ وجه به معنی افزایش قیمت مسکن مهر نیست زیرا قیمت‌ها نهایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که افزایش تسهیلات به واحدهای تکمیل‌نشده تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: این افزایش تسهیلات به متقاضیانی که از نظر پرداخت آورده مشکل دارند کمک می‌کند تا آورده خود را تکمیل کنند و کار سریع‌تر صورت گیرد.

همچنین سعید غفوری، مدیرعامل عمران پردیس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر این شهر گفت: در گام دوم باید سازمان برنامه اعتبارات خاص موردنیاز برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی واحدهای مسکن مهر را تامین کند تا بتوانیم تا پایان عمر دولت این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

ابهامات مصوبه

با وجود خوش‌بینی مسئولان وزارت راه و شهرسازی به مصوبه افزایش وام مسکن مهر، اما منوط کردن این اقدام به تشخیص و تائید بانک عامل، پیمانکاران و متقاضیان را نگران کرده است.

یکی از سازندگان مسکن مهر در این زمینه اظهار کرد: مدت‌هاست برای افزایش ده میلیون تومانی وام مسکن مهر با بانک مرکزی چانه‌زنی می‌کنیم که خوشبختانه این موافقت انجام شد ولی امیدواریم شرط و شروطی که بانک مرکزی قرار داده به شانه خالی کردن بانک مسکن منجر نشود؛ زیرا بانک مرکزی گفته اعتبار جدیدی نمی‌دهیم و بانک عامل باید افزایش وام را تائید کند. همین مساله موجب شده بانک مسکن نداشتن منابع را بهانه کند و زیر بار افزایش وام نرود که البته تاکید می‌کنم امیدواریم این اتفاق نیفتد.

به گزارش ایسنا، ایرج رهبر افزود: پیش از این بانک مرکزی به بانک مسکن اجازه داده بود اقساط برگشتی متقاضیان را به پروژه مسکن مهر تزریق کند که بانک مسکن نیز اعلام کرد این کار را انجام داده اما به اعتقاد من این اقدام صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها