اولین شایعاتی که درباره گلکسی S8 منتشر شده بود از طراحی این گوشی در دو سایز مشابه با گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge خبر می‌داد: 5.1 اینچی و 5.5 اینچی. اما پس از مدتی این ابعاد به 5.7 اینچ و 6.2 اینچ تغییر کرد.اکنون شایعه دیگری منتشر شده که از ابعاد 5 و 6 اینچی برای گلکسی S8 خبر می‌دهد.
کد خبر: ۹۸۳۸۷۵
کدام یک از شایعات مربوط مشخصات گلکسی S8 را باور کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تک شات، چندین احتمال وجود دارد. اول اینکه این اعداد ساختگی یا زاییده ذهن و تصورات علاقه مندان به این سری از اسمارت فون‌ها هستند. اما این احتمال نیز وجود دارد که این ارقام مبتنی بر شواهد واقعی باشند. قابل قبول‌ترین احتمال این است که این شایعات مبتنی بر پنل‌های نمایشگر یا نمونه‌های اولیه واقعی ساخته شده یا در حال ساخت از این گوشی توسط سامسونگ باشد. با توجه به فاجعه‌ای که گلکسی نوت 7 به بار آورد، دور از ذهن نیست که این شرکت برای جبران و جذب مجدد هواداران خود نمایشگر بزرگتری را به گلکسی S8 اختصاص دهد. البته این فرضیه تنها در صورتی درست خواهد بود که سامسونگ دیگر قصد تولید گوشی هایی از سری نوت را نداشته باشد، اما تا به این لحظخ هیچ خبری مبنی بر این تصمیم گیری منتشر نشده است.

از سوی دیگر احتمال طراحی هر دو نسخه گلکسی S8 در حالت خمیده و عدم وجود نسخه تخت بسیار بالاست. میزان فروش گلکسی اس 7 اج بسیار بیشتر از نسخه تخت این گوشی بود و احتمالا سامسونگ بررسی‌های زیادی در این زمینه انجام داده است و البته به نظر می‌رسد که علاوه بر ساختار خمیده، کوچکتر بودن ابعاد گلکسی اس 7 نیز در فروش کمتر آن نسبت به نسخه اج تاثیرگذار بوده است.

شرکت‌های تولیدکننده در مرحله R&D، نمونه‌های مختلفی از یک دستگاه را می‌سازند و برخی از این نمونه‌های اولیه دارای ابعاد نمایشگر مختلفی هستند تا در نهایت بهترین ابعاد برای تولید نسخه نهایی انتخاب شود. البته برخی از شرکت‌ها نمونه‌های اولیه خود را درون قاب‌های ساختگی با ابعاد غیرواقعی قرار می‌دهند تا از لو رفتن جزییات محصولات جدیدشان پیش از موعد جلوگیری کنند (اپل در یک برهه زمانی تمامی ایمیل های ارسالی کارمندان خود را چک می‌کرد تا بفهمد چه کسی اخبار داخلی مربوط به محصولات این شرکت را به بیرون لو می دهد).

البته با توجه به اینکه گروه‌های مختلفی شامل تولیدکنندگان باتری، نمایشگر، قاب، مهندسان و کارگران خط تولید این نمونه‌های اولیه را مشاهده می‌کنند، جلوگیری از درز اخبار به بیرون کار دشواری برای شرکت‌های تولیدکننده خواهد بود.

از سوی دیگر نمی‌توانیم فعالیت خبرنگارهایی را در نظر بگیریم که به دنبال کوچکترین اطلاعاتی هستند که آنها را به حدس مشخصات محصولات در راه عرضه هدایت می‌کند. سفارش تجهیزات مورد نیاز، دستگاه‌های دمو در مراکز R&D، نتایج بنچمارک‌ها، شرکای خرید و غیره همه جز عواملی هستند که می توانند اطلاعات محرمانه این شرکت را لو دهند.

برخی دیگر از شایعات نیز تنها حرف‌های دهان به دهان هستند و مبتنی بر دسترسی به نمونه اولیه، پنل نمایشگر یا اطلاعات کشف شده به صورت آنلاین یا غیره نیستند. اگر اخبار فناوری را با اشتیاق دنبال کنید حتما گزارش‌های جدیدی را از سوی کره جنوبی به نقل از یک منبع ناشناس درباره فلان محصول رونمایی نشده بدون هیچ شاهدی که از ادعای مطرح شده پشتیبانی کند را خوانده‌اید. در چنین مواقعی حتی نمی‌دانیم که فرد شایعه کننده دستگاه مورد نظر را دیده یا درباره آن چه چیزی شنیده است.

به توجه به موارد بالا، راه‌های احتمالی زیادی برای انتشار شایعات این چنینی وجود دارد. اما از آنجایی که راهکاری برای بررسی اعتبار آنها در دست نیست، این اخبار تنها آب را گل آلود می کنند. در مورد گلکسی S8 نیز اوضاع مشابه است،

حتی برخی مدعی شده‌اند که سامسونگ از عمد اطلاعات متناقضی را منتشر می کند تا آب‌ها همچنان گل آلود بماند. به این ترتیب ممکن است تمامی این اندازه‌های مختلف نمایشگر مبتنی بر شواهد غیر علمی و یا کاملا معتبر باشد.

تنها چیزی که از آن اطمینان داریم این است که چنین شایعاتی تا ساعاتی پیش از رونمایی رسمی از گلکسی S8 همچنان ادامه خواهد داشت. به این ترتیب تا زمان رونمایی از گلکسی S8 می‌توانید ابعاد مورد دلخواه خود را برای پرچمدار جدید سامسونگ در ذهن تصور کنید تا زمانی که اخبار متعبر و قابل اعتماد از سوی سامسونگ به صورت رسمی منتشر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها