وزیر خارجه آمریکا فاش کرد:

اتحاد عربی - اسرائیلی علیه حماس

برخی کشورهای عربی از جمله بحرین ارتباطاتی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند. از جمله در کنفرانس امنیت در منامه، از شخصیت‌های اسرائیلی دعوت به‌عمل آمده بود و در این نشست حضور یافتند.
کد خبر: ۹۸۳۲۹۸
اهداف متقابل کشورهای عربی و اسرائیل برای نزدیکی به یکدیگر

بحرین در زمینه همکاری با تل‌آویو آشکارا اقدام کرده و ابایی از این ارتباط ندارد. با این پیش زمینه، انتشار خبری مبنی بر همکاری بحرین و اسرائیل نیز جای شگفتی ندارد.

همکاری رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی و در راس آن عربستان هم به اهداف مشترک و مورد علاقه طرفین مربوط می‌شود. عربستان و اسرائیل خواهان تغییر نظام مستقر قانونی در دمشق هستند. اگر این امر محقق نشود با تخفیف آن در زمینه تجزیه سوریه فعالیت می‌کنند. حضور شخصیت‌های عربستانی از جمله ترکی فیصل و انور عشقی به‌طور علنی در سرزمین‌های اشغالی با بهانه‌های مختلف حکایت از این ارتباط عمیق در راستای دستیابی به اهداف مشترک در منطقه دارند. گفتنی است که فرق میان عربستان و اسرائیل در این برقراری ارتباط این است که اسرائیل به‌طور آشکار این گونه روابط را اعلام می‌کند، اما حاکمان ریاض با لحاظ ملاحظات امنیتی و سیاسی سکوت اختیار کرده و تمایل دارند با مخفی‌کاری این گونه اقدامات را به سرانجام مطلوب برسانند.

در پایان، روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی به چند موضوع برمی‌گردد: 1ـ‌ تطابق اهداف در سوریه 2ـ‌ نیاز آنها به اسرائیل برای ترمیم تصویر خود در غرب؛ چهره عربستان در نزد افکار‌عمومی کشورهای غربی و بویژه آمریکا به‌دلیل نقش ریاض در حوادث 11سپتامبر و انتشار گزارش 28 صفحه‌ای بشدت منفور شده است.

دکتر حسین رویوران - کارشناس مسائل غرب آسیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها