نماینده ولی فقیه در امور حج اعلام کرد

آمادگی ایران برای پاسخ به دعوتنامه وزیرحج عربستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شرایط اعزام حاجیان به مراسم حج همان شرایط اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری است، گفت: برای اعزام زائران به عتبات عالیات از بخش خصوصی استفاده می کنیم.
کد خبر: ۹۸۳۰۸۹
منتظر تصمیم عربستان برای اعزام حجاج هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سوی جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی در انجام فرآیند حج وجود ندارد، افزود: مسئله حج به سیاست های عالی نظام مربوط است و شرایط ما همان شرایطی است که مقام معظم رهبری اعلام کردند.

وی ادامه داد: اگر عربستان شرایط لازم را برای برگزاری فریضه حج مهیا کند، آمادگی لازم برای اعزام حاجیان را داریم و در حال حاضر منتظر تصمیم عربستان در این خصوص هستیم، اما از سوی ایران هیچ محدودیتی برای اعزام زائران وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود برخی مشکلات در اعزام زائران به عتبات عالیات تاکید کرد: به دلیل عشق مردم و هجوم زائران به مرزها بی نظمی هایی در مراسم اربعین ایجاد شد که لازم است سازماندهی شود.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در سطح ملی باید تصمیم گیری در نهادهای ذیربط انجام شود و در حال حاضر هماهنگی با همه سازمان هایی که به نحوی با اعزام زائران ارتباط دارند، در حال انجام است تا زیارت عتبات با حداکثر آسایش و حداقل مشقت انجام شود و امیدواریم به زودی نتایج این تصمیم گیری ها مشاهده شود.

وی در خصوص اعزام زائران از سوی شرکت های خصوصی و آزادبرها گفت: اینکه صرفا زیارت عتبات را به سازمان حج موکول کنیم، صحیح نیست، اما محوریت و سیاستگذاری حتما باید از سوی سازمان حج و زیارت انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه کارگزاران و بخش خصوصی استفاده شود، ادامه داد: به این جمع بندی رسیدیم که سیاستگذاری به صورت متمرکز انجام شود، اما اجرای آن به صورت غیرمتمرکز و با استفاده از همه ظرفیت ها و بخش خصوصی انجام شود تا مردم با کمترین دغدغه به زیارت عتبات بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها