بیانیه تولیدکنندگان خطاب به بانک مرکزی

معضلات بخش تولید به بانکها گره خورده است

استاندار بوشهر با بیان این که استقبال از کالای ایرانی در درجه اول نیاز به حمایت از تولیدکنندگان دارد، گفت: باید به تولید کنندگان کشور کمک کرد تا کالای با کیفیت تولید کنند، در این صورت مردم نیز کالای دانش بنیان ایرانی را برای مصرف انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۲۴۹۸
استقبال از کالای دانش‌بنیان ایرانی در گرو حمایت از تولید محصولات باکیفیت

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، مصطفی سالاری استاندار استان بوشهر، قدم اول برای حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی را گرفتن دست تولید کنندگان دانست و گفت: تولیدکننده داخلی باید حمایت شود تا کالایی باکیفیت مشابه کالاهای خارجی تولید کند، در این صورت، هموطنان ما نیز از استفاده کالای دانش بنیان ایرانی استقبال خواهند کرد.

وی با اشاره به این که در ابتدا نیاز است تا برای تولید کنندگان ایرانی زمینه برای تولید محصول با کیفیت فراهم شود، بیان کرد:

در صورت یکسان بودن قیمت کالای ایرانی و خارجی، اگر کالای دانش بنیان ایرانی از کیفیت پایین تری برخوردار باشد مردم از کالای خارجی استفاده می کند.

استاندار استان بوشهر ادامه داد: اگر بتوانیم تولید کننده را به نحوی حمایت کنیم که کیفیتی نزدیک به نمونه های خارجی ایجاد کند، قابل رقابت با کالای خارجی خواهد بود و به طور قطع مردم ما کالای ایرانی را انتخاب خواهند کرد.

وی با تاکید اهمیت برگزاری جشنواره و رویدادهایی همچون «ایران ساخت» برای حمایت از تولیدکننده ایران، با اشاره به این نکته که باید زمینه رقابت را برای تولید کننده داخلی فراهم کرد، گفت: از لحاظ قیمت و کیفیت کالای ایرانی باید توان رقابت با کالای مشابه خارجی خود را داشته باشد.

وی با اشاره به این مهم که نمی توان گفت کالای ارزان تر از کیفیت پایین تری برخوردار است، بیان کرد: تلفیق قیمت و کیفیت در انتخاب موثر خواهد بود. پس تولید کنندگان ما می توانند با تولید کالای با کیفیت این برداشت غلط که هر کالایی به صرف خارجی بودن بهتر است را اصلاح کنند. این نکته نیز به کیفیت کالاهای تولیدی مجموع تولید کنندگان ما نیاز دارد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها