اگر نگوییم اکثر مردم، بسیاری از مردم، چه زن باشند و چه مرد، آرزو می‌کنند قد بلند باشند. این ویژگی به عوامل بسیاری بسته است که بیشتر آن ارثی است.
کد خبر: ۹۸۲۴۱۶
کدام یک از سلامت جسمی بهتری برخوردارند؟ زنان بلند قد یا زنان کوتاه قد؟

به گزارش جام جم آنلاین ، برخی از عوامل هم با روش زندگی مرتبط است. اما آیا به این مساله فکر کرده‌اید که قد انسان‌ها می‌تواند نشانگر برخی مشکلات سلامتی باشد؟

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنان بلند قد با برخی مشکلات جسمی روبرو هستند؛ همچنین بیماری‌های دیگری زنان کوتاه قد را تهدید می‌کند. این گزارش در سایت پزشکی «بلد سکای» منتشر شده است.

بیماری‌های قلبی

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که زنان بلند قد، به نسبت ۲۵ درصد کمتر از زنان کوتاه قد، در معرض مشکلات و بیماری‌های قلبی قرار دارند.

با وجود اینکه عوامل بسیاری می‌تواند در اصابت شخص به بیماری‌های قلبی تاثیر گذار باشد، اما قد نقش مهمی در این باره دارد. هرچه قد شخص بلند‌تر باشد، از سلامت قلبی بیشتری برخوردار است.

سرطان

اما درباره سرطان، زنان کوتاه قد خوش اقبال ترند. برپایه پژوهش‌ها، سرطان‌هایی از جمله سرطان غدد لنفاوی، سرطان سینه و سرطان کلیه، زنان بلند قد را بیش از زنان کوتاه قد تهدید می‌کند.

لخته شدن خون

زنان کوتاه قد در این بیماری هم خوش شانس ترند. پژوهش‌ها می‌گوید که زنان کوتاه قد، کمتر از زنان بلند قد، در معرض لخته شدن خون و در نتیجه مشکلات جسمی همچون سکته مغزی قرار دارند.

بارداری

فرصت زنان بلند قد برای بارداری، بیش از زنان کوتاه قد است. زنان بلند قد همچنین کمتر از زنان کوتاه قد در معرض دیابت بارداری قرار می‌گیرند. بنا بر پژوهش‌ها، زنان کوتاه قد هنگام بارداری بیش از زنان بلند قد دچار استرس می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها