شکایت یک مادر سیاه‌پوست در امریکا، با بی‌توجهی نیروی پلیس مواجه شد و دستگیری خشونت بار وی و دخترانش را به دنبال داشت.
کد خبر: ۹۸۲۰۷۷
پلیس آمریکایی از خجالت مادر سیاه پوست درآمد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، ژاکلین کریگ، روز چهارشنبه، درتماس تلفنی با نیروی پلیس امریکا در تگزاس، از همسایه سفیدپوست خود که در رفتاری خشونت‌آمیز گلوی پسر هفت‌ساله وی را به‌شدت فشرده بود، شکایت می‌کند.
شکایت این مادر سیاه‌پوست به پلیس، به نزاع لفظی میان طرفین منجر می‌شود و درنهایت تصاویری منتشر می‌شود که در آن افسر پلیس این زن را به زمین می‌زند و با تفنگ دختران نوجوانش را نشانه گرفته و سپس آن‌ها را دستگیر می‌کند.
پلیس فورت‌ورث به نام این افسر خاطی که گفته می‌شود در حال حاضر از کار معلق شده، اشاره‌ای نکرده است.
نیروی پلیس امریکا در پی انتشار تصاویر ویدئویی از دستگیری خشونت‌بار این سه آمریکاییِ آفریقایی‌تبار، از آغاز تحقیقات درباره این پرونده خبر داد.
وکیل این خانواده، افسر مذکور را به نژادپرستی متهم کرده و گفته است اداره پلیس گزارش اصلی کریگ در شکایت از حمله به پسر هفت‌ساله‌اش را دریافت نکرده است.
وی اخراج افسر خاطی و خواستار و پیگرد قضایی در این رابطه شده است.
تصاویر دستگیری خشونت‌بار این سه سیاه‌پوست در امریکا در حالی منتشر شده است که احساسات ضد پلیس در سراسر این کشور به علت افزایش کشتار غیرموجه امریکایی‌های آفریقایی‌تبارِ غیرمسلح و دیگر اقلیت‌های در چند سال گذشته شدت یافته است.
پلیس امریکا در حال بازداشت معترضان در باتون روژ لوئیزیانا، در جریان اعتراضات علیه تیراندازی‌های مرگبار پلیس علیه سیاهپوستان 19 تیر 95 (عکس از خبرگزاری فرانسه )
استفادۀ پلیس از نیروی قهریه و خشونت در امریکا، به ویژه در ارتباط با کشتار امریکایی‌های آفریقایی‌تبار از سوی افسران عمدتاً سفیدپوست، به موضوعی بحث‌برانگیز در این کشور تبدیل شده است.
بر اساس مطالعات جدید سازمان مستقل و غیرانتفاعی «بنیاد تحقیق و ارزیابی پاسیفیک» (PIRE) مریلند، فقط در سال 2012 میلادی، بیش از 55 هزار نفر در امریکا توسط پلیس کشته و یا زخمی شده‌اند.
تحقیق اخیر این سازمان نشان می‌دهد سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌ها و بومیان امریکا، بیش از سفیدپوستان و افراد آسیایی‌تبار، در معرض دستگیری از سوی نیروی پلیس قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
مادر یا پدر ، كار زشت كرده

نیازمندی ها