رسانه های خارجی از کشته و مفقود شدن ۹۰ نفر بر اثر غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل ایتالیا خبر دادند.
کد خبر: ۹۸۱۹۸۷
۹۰ کشته و مفقود بر اثر واژگونی قایق پناهجویان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در اثر غرق شدن دو قایق حامل پناهجویان در سواحل ایتالیا دستکم ۹۰ نفر کشته و مفقود شدند. این حادثه آمار قربانیان مهاجر در آب‌های دریای مدیترانه در سال جاری را به پنج هزار نفر می‌رساند.

«جوئل میل من» سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، اظهار داشت به گفته۶۳ نفر از بازماندگان حادثۀ واژگونی قایق، تعداد مسافران این قایق بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ نفر بودند.

طی حادثه‌ای دیگر که روز پنج‌شنبه اعلام شد، ۴۰ نفر در اثر غرق شدن یک قایق کشته و ۸۰ نفر از این حادثه نجات یافتند.

«ویلیام اسپیندلر» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان نیز در نشست خبری این سازمان گزارش داد حدود ۱۰۰ نفر طی حوادث اخیر دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به گزارش سازمان‌های بین‌المللی، از زمان امضای توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا در اسفند ۱۳۹۴، مهاجران برای رسیدن به قاره سبز به جای ورود از دریای اژه و سفر به یونان، از مسیر لیبی به ایتالیا استفاده می‌کنند. البته پیش از آن نیز مهاجرین از این مسیر خود را به ایتالیا می رساندند اما بعد از توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، این مسیر شلوغ تر شده است.

طی دو سال گذشته بیش از ۳۲۰ هزار قایق حامل پناهجویان به سواحل ایتالیا رسیده‌اند و بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است، حدود هفت هزار نفر در سفر بی‌بازگشت خود به اروپا در دریا غرق شده‌اند.

تعداد پناهجویان متقاضی اسکان در قاره اروپا در سال ۲۰۱۵ به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسید، یعنی چیزی بیش از دو برابر سال ۲۰۱۴ میلادی. بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی، سوری‌ها، عراقی‌ها و افغانستانی‌ها در صدر فهرست پناهجویان به اروپا قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها