اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم آمریکا به‌تازگی گزارشی در خصوص دستگاه مرموزی منتشر کرده است که توانایی‌ باز کردن قفل خودروها را دارد.
کد خبر: ۹۸۰۷۰۱
فراگیر شدن سرقت خودروها به کمک دستگاهی مرموز

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت ، اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم در حال بررسی پروژه‌ای است که در آن با دستگاهی مرموز و دستی می‌توان قفل خودروها را باز و آن‌ها را روشن کرد. گجت مذکور بدون از کار انداختن هشدار دزدگیر، به نحوی کار می‌کند که با باز کردن قفل خودرو بتوان از آن سرقت کرد یا خودرو را دزدید.

اولین باری که پرونده‌ای در خصوص دستگاه ذکرشده به اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم ارجاع داده شد، به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد؛ در آن زمان سازمان‌های مجری قانون در سراسر ایالات متحده شروع به پر کردن گزارشاتی کردند که حاکی از باز کردن قفل خودروها توسط گجت‌های الکترونیکی کوچکی بودند. دو سال بعد، اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم یکی از ادوات مشابه (با کمک یک متخصص امور امنیتی خارجی) را مورد بررسی قرار داد و عملکرد آن را روی بیش از ۳۵ مدل خودروی آمریکایی تست کرد.

اگرچه آزمون‌ها علمی نبودند، اما طیف وسیعی از وسایل نقلیه شامل خودروهای معمولی، مینی ون‌ها، شاسی بلندها و حداقل یک وانت را مورد آزمون قرار دادند. تعدادی از وسایل نقلیه‌ی ذکرشده متعلق به شریک تجاری اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم یعنی شرکت CarMax بودند که بعضی از آن‌ها از طریق نمایندگی‌های فروش، به‌صورت خودروی صفرکیلومتر تهیه شده و برخی دیگر متعلق به کارکنان اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم بودند.

با توجه به آزمون‌های انجام‌شده، اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم اعلام کرد ابزار مذکور قادر به باز کردن قفل ۱۹ خودرو از ۳۵ خودروی مورد تست بوده است. با استفاده از این گجت، ۱۸ خودرو استارت خوردند و با آن‌ها مسیری نیز طی شد.همچنین پس از طی مسیری توسط این خودروها و به محض اینکه خاموش می‌شدند، با استفاده از این دستگاه ۱۲ خودرو مجدداً استارت خوردند.

چه چیز مشترکی بین این خودروها وجود دارد؟ تمام آن‌ها از سیستم‌های کنترل از راه دور بدون سوئیچ برای قفل‌کردن درب خودرو استفاده می‌کنند و تمام آن‌ها دارای دکمه‌ی استارت/خاموش فشاری هستند.

اگر چه این دستگاه بهترین ابزار برای استفاده‌ی دزدان واقعی باشد یا اگر خودروی شما در برابر نفوذ این دستگاه مقاوم باشد، به هر حال باید درباره‌ی آن صحبت کرد. این دستگاه خاص با هدف جلوگیری از دزدی‌ خودرو با تست میزان قدرت سیستم‌های امنیتی وسایل نقلیه، توسط چندین مهندس متخصص توسعه یافت.

تعداد بسیار زیادی وسایل و تجهیزات مشابه این دستگاه خاص در بازار سیاه وجود دارد، اما اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم به‌طور قطع نمی‌تواند بگوید که آن‌ها روی چه نوع وسایل نقلیه و فناوری‌هایی می‌توانند تأثیر بگذارند. اداره‌ی ملی بیمه‌ی جرایم می‌گوید اگرچه این تجهیزات شبیه به وسیله‌ی خاص اشاره‌شده هستند اما روی سیستم‌های امنیتی و دکمه‌های استارت/خاموش متفاوتی عمل می‌کنند.

خبر خوب برای مالکان خودرو این است که تجهیزاتی مانند وسیله‌ی مذکور بسیار نادرند. اما خبر بد این است که این تجهیزات به‌خوبی بررسی نشده‌اند و می‌توانند از حفره‌های امنیتی موجود در بسیاری از خودروهای مدرن عبور کنند.

به عبارت دیگر، اگر دزدی در محله‌ی شما وجود دارد که حین سوار و پیاده شدن از خودرو به شما نگاه می‌کند و یکی از این تجهیزات را در دست دارد، احتمالاً برای جلوگیری از دزدیده شدن خودرو، کاری از دستتان برنمی‌آید. ضمناً شما می‌توانید دائماً با انجام اموری چون قفل‌کردن خودروی خود، پارک کردن در محل‌های با نور کافی و به همراه داشتن ریموت خودرو، اتومبیلتان را کم‌تر به‌عنوان یک هدف جذاب در معرض دزدیده شدن قرار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها