سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد

افزایش ربایش روزنامه نگاران در سال 2014

اختصاصی جام جم آنلاین

سوریه ، قتلگاه روزنامه نگاران

سازمان گزارشگران بدون مرز در فهرست سالیانه خود که امروز 19 دسامبر ( 29 آذر) منتشر شد سوریه را مرگبارترین کشور برای روزنامه نگاران معرفی کرد.
کد خبر: ۹۸۰۳۵۰
سوریه ، قتلگاه روزنامه نگاران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوموند، براساس آمار سالیانه گزارشگران بدون مرز که دوشنبه 19 دسامبر منتشر شد در سال 2016 تعداد 57 روزنامه نگاران به دلیل حرفه شان در جهان به قتل رسیده اند. در سال 2015 تعداد 67 روزنامه نگار کشته شده بودند.

البته 9 خبرنگار افتخاری و 8 نفر که با رسانه ها همکاری داشته اند نیز در سال 2016 کشته شده اند که به این ترتیب تعداد کشته شدگان اهل رسانه در این سال به 74 نفر بالغ می شود.

تقریبا همه روزنامه نگاران مقتول در کشور خودشان کشته شده به استثنا 4 نفر که در یک کشور خارجی به قتل رسیده اند.

براساس آمار سازمان گزارشگران بدون مرز، سوریه بدلیل درگیر بودن در جنگ با تروریست ها ، در صدر مرگبارترین کشور برای روزنامه نگاران قرار دارد . در سال 2016 میلادی 19 روزنامه نگار هنگام انجام وظیفه شان در سوریه جانشان را از دست داده اند.

افغانستان با 10 کشته، مکزیک با 9 کشته ، عراق با 7 و یمن با 5 کشته پس از سوریه در رده های بعدی خطرناکترین کشورها برای روزنامه نگاران قرار دارند.

مکزیک مرگبارترین کشور آمریکا برای روزنامه نگاران بوده و تنها کشوری است که با اینکه درگیر جنگ نیست قتلگاه اهل رسانه محسوب می شود.

براساس آمار این سازمان غیردولتی در جریان یک دهه گذشته دستکم 780 روزنامه نگار به دلیل حرفه شان در جهان کشته شده اند.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها