تکلیف جهانگیری به وزارتخانه‌ها:

اصلاح بخشنامه‌ها تنها با نظر تشکل‌ها مجازاست

معاون اول رییس جمهور گفت: در دولت تلاش شد که بار و غمی از دوش بیماران کشور برداشته شود و به تعبیر رهبری،‌ بیماران به جز درد بیماری دچار رنج و مشقت‌های دیگر نباشند، بنابراین با اصلاحاتی در طرح تحول کمترین تردیدی برای ادامه این طرح وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۷۹۵۳۹
جهانگیری: طرح تحول سلامت با اصلاحاتی ادامه می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان عرفان نیایش، جامعه پزشکی را یکی از شریف ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه برشمرد و اظهار داشت: جامعه پزشکی یکی از اصلی ترین جوامعی است که به مردم و جامعه خدمت می‌کند.

جهانگیری با اشاره به برخی حواشی و فضاسازی‌ها علیه جامعه پزشکی بیان داشت: پزشکان جامعه به این حواشی توجه نمی‌کنند و این مسائل تاثیری در روحیه آنان نخواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تلاش شد که بار و غمی از دوش بیماران کشور برداشته شود، عنوان کرد: در این دولت تلاش کردیم تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب،‌ بیماران به جز درد بیماری دچار رنج و مشقت‌های دیگر نباشند و در همین راستا طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت اجرایی شد.

جهانگیری افزود: البته طرح تحول نظام سلامت نیازمند آن است که بازخوردهای اجرای آن از سوی جامعه دریافت شود و اصلاحات مورد نیاز در این طرح صورت گیرد تا ادامه کار با موفقیت انجام شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: این طرح در شرایطی توسط دولت اجرا شد که دولت در تنگنای بودجه قرار داشت اما تلاش کردیم که آسیبی به طرح وارد نشود و هم اکنون نیز کمترین تردیدی در دولت برای ادامه این طرح وجود ندارد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه در مقطع فعلی یکی از ضرورت‌های کشور میدان دار شدن بخش خصوصی در همه امور است، گفت: اگر به توسعه و سربلندی ایران فکر می‌کنیم و می‌خواهیم که ایران در مقابل رقبای منطقه ای خود از اقتدار اقتصادی برخوردار باشد، باید بستری فراهم کنیم تا همه آحاد جامعه بتوانند سرمایه و ظرفیت‌های خود را در مسیر توسعه کشور قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از زمینه‌هایی که بخش خصوصی باید به صورت جدی در آن ورود کند بخش بهداشت و درمان است و دولت نیز از حضور بخش خصوصی در این بخش به طور جدی حمایت می‌کند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: بخش خصوصی می‌تواند معجزه کند و اگر به دنبال حل مسائل کشور و راه اندازی اشتغال و رفاه مردم هستیم باید شرایطی فراهم کنیم که بخش خصوصی بتواند به شکل واقعی میدان دار اقتصاد کشور شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه معمولاً بخش خصوصی غیر پزشک به عرصه ساخت بیمارستان ورود پیدا نمی‌کند، گفت: تاکنون کمتر دیدیم که بیمارستانی با هزینه سرمایه گذاران غیرپزشک ساخته شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد:‌ برخی افراد تحصیلات پزشکی داشته اند و برخی نیز در رشته مدیریت تحصیل کرده اند و خوب است که تحصیل کرده‌های رشته مدیریت نیز در کنار جامعه پزشکی حضور داشته باشند تا شاهد مدیریت بهینه در مراکز درمانی و عرصه بهداشت و درمان باشیم.

جهانگیری همچنین با اشاره به استفاده برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از تجهیزات پزشکی خارجی افزود: ایران از توانمندی بالایی در ساخت تجهیزات و طراحی خدمات فنی و مهندسی برخوردار است و لازم است در تجهیز مراکز درمانی به توانمندی‌های داخلی نیز توجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها