توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

«شاخص های جمعیتی»منتشر شد

کتاب «شاخص های جمعیتی و آخرین سیاست های جمعیتی» توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.
کد خبر: ۹۷۸۸۸۹
«شاخص های جمعیتی»منتشر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این کتاب که توسط دکتر محمد اسحاقی، دکتر محمد جواد محمودی، و جواد شجاعی تالیف شده است؛ مباحثی مانند وضعیت شاخص های جمعیتی ایران و جهان، چالش های جمعیتی، سیاست های جمعیتی و بررسی نحوه اجرای این سیاست ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
دکتر محمد رضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیشگفتار این کتاب چنین نگاشته است: نظر به ارتباط تنگاتنگ مباحث جمعیتی با حوزه های مطالعاتی و پژوهشی، تلاش شد تا مطالعات میان رشته ای جمعیت، جامعه شناسی، اقتصاد و ... را گسترش دهیم.
علاوه بر این؛ بر اساس این درک که یکی از مسائل مبتلا به مراکز پژوهشی، فاصله آن ها نسبت به نیازهای اجرایی و سیاستگذاری کشور است، علاوه بر گسترش دانش موضوعی، انجام مطالعات و پژوهش های کاربردی با هدف کمک به حل مسائل جامعه مورد توجه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.
همچنین در مقدمه این کتاب در تعریف دانش «جمعیت شناسی» اینگونه آمده است: جمعیت شنای علمی است که به مطالعه چگونگی تحول جمعیت ها در زمان و مکان می پردازد و پدیده های جمعیتی مانند باروری و مرگ میر را به طور منظم بررسی و تحلیل می کند.
همچنین در تعریف دانش"جمعیت شناسی" نیز اینچنین آمده است: جمعیت شناسی دانشی است که با مطالعه علمی، توصیف و تحلیل آماری و ترکیب تحرکات جمعیتی به بررسی سیاست های جمعیتی و رابط تقابل بین پدیده های جمعیتی و عوامل اقتصادی و زیستس می پردازد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کتاب "شاخص های جمعیتی و آخرین سیاست های جمعیتی" در 120 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها