«من رضا 39 ساله هستم. همسرم را کشتم. من قاتلم.» این بخشی از دستنوشته فوتبالیست سابق است که بعد از قتل همسرش آن را در محل جنایت گذاشت و فرار کرد.
کد خبر: ۹۷۸۶۵۷

به گزارش جام‌جم، ساعت 11 صبح 17 فروردین امسال، زنی با پلیس تماس گرفت و از کشف جسد زنی جوان در یک مجتمع مسکونی در خیابان زرکش خبر داد. ماموران کلانتری 127 نارمک با حضور در آنجا مشاهده کردند جسد متعلق به زنی 29 ساله است که داخل اتاق خواب افتاده و آثار کبودی روی گردنش وجود دارد.

در این مرحله ماجرای این جنایت به قاضی ایلخانی، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. در ادامه او همراه تیم بررسی صحنه جرم در آنجا حاضر شد.

بازپرس جنایی به تحقیق از دوست مقتول پرداخت که او گفت: شب گذشته متوجه صدای درگیری میان دوستم و شوهرش شدم. به گمان این‌که درگیری خانوادگی است، دخالت نکردم. روز بعد زمانی که صدایی از خانه‌شان نشنیدم، نگران حال دوستم شدم، به مقابل آپارتمانش رفتم. هرچه زنگ زدم در را باز نکرد. به اوضاع مشکوک شده و با خانواده‌اش تماس گرفتم. آنها آمدند و با کمک آتش‌نشانی وارد خانه شده و با جسد دوستم روی تخت روبه‌رو شدیم.

ماموران در بازرسی خانه دستنوشته‌ای پیدا کردند که در آن نوشته شد بود «من رضا و 39 ساله‌ام، چون برخی از اعضای خانواده همسرم در زندگی‌مان دخالت کرده بودند، دیگر تحمل این زندگی را ندارم. بعد از آن‌که با همسرم درگیر شدم، او را کشتم و من قاتلم.»

زمانی که ماموران دستنوشته را به خانواده مقتول نشان دادند آنها گفتند دستخط متعلق به رضا، دامادشان است. با فرار شوهر مقتول از صحنه جنایت، او تحت تعقیب پلیس اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

در این مرحله از تحقیقات مشخص شد رضا و همسرش با هم نسبت فامیلی داشته‌اند. آنها دو سال قبل با هم ازدواج کرده بودند. داماد جوان پیش از این بازیکن دو تیم فوتبال مطرح تهران بود و حالا به عنوان پیک در رستوران کار می‌کرد. نداشتن شغل مناسب موجب اختلاف میان او و خانواده همسرش شده بود. با توجه به این‌که متهم به قتل فراری با موتورسیکلتش خانه را ترک کرده بود، مشخصات موتورسیکلت وی در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت.

جست‌وجوها برای دستگیری او ادامه داشت تا این‌که با گذشت هشت ماه از این جنایت، 22 آذر امسال ماموران هنگام گشتزنی در خیابان امام خمینی(ره) موتورسیکلت متهم را شناسایی و او را در جریان تعقیب و گریز دستگیر کردند.

رضا ـ مرد همسرکش ـ به افسر تحقیق گفت: با همسرم نسبت فامیلی دارم و دو سال پیش با هم ازدواج کردیم. به دلیل این‌که شغل مناسب نداشتم، مدام به من ایراد می‌گرفت. همین موضوع زمینه آغاز درگیری ما دو نفر و دخالت‌های خانواده‌اش شد. همسرم همراه دوستانش بیرون می‌رفت تا این‌که روز حادثه بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدیم؛ او از من خواست به این دعوا پایان داده و به محل کارم بروم.

وی ادامه داد: اما من به حرف‌های او گوش نکردم، داخل اتاق رفتم و دراز کشیدم؛ همسرم مقداری آب روی من پاشید و دوباره خواست از خانه بیرون بروم و همین موضوع باعث ازسرگیری درگیری ما دو نفر شد. او قصد داشت با ایجاد سر و صدا از خانه خارج شود که من از پشت سر، او را گرفتم و درحالی که گردنش را فشار می‌دادم، به داخل اتاق خواب کشاندم. بعد از چند ثانیه متوجه شدم نفس نمی‌کشد. زمانی که متوجه مرگش شدم چند خط روی کاغذ نوشتم و بسرعت خانه را ترک کردم و ارتباطم را با همه قطع کردم. بعد با نام جعلی در رستورانی در منطقه پاچنار به عنوان پیک موتوری مشغول کار شدم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: با توجه به اعتراف متهم به قتل، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران برای او صادر شده است.

اعتراف در دادسرا

مرد همسرکش دیروز برای ادامه تحقیقات به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و با اعتراف به قتل همسرش گفت: هر چه داشتم به نام همسرم کردم. تمامی اعضای فامیل می‌دانند چقدر به او علاقه داشتم، در یک پیک موتوری کار می‌کردم و از ساعت 9 صبح تا 11 شب در آنجا مشغول کار بودم. هر روز ظهر او با من تماس می‌گرفت و می‌گفت از بیرون برایش غذا بخرم، روز قتل نیز با من تماس گرفت و من برایش غذا خریدم. همسرم می‌خواست به خانه برادرش برود که اجازه ندادم برود. او ویترین خانه را به زمین پرت کرد و شکست.

متهم به قتل افزود: من و همسرم با هم درگیری لفظی پیدا کردیم. او داد و بیداد راه انداخت. در آن لحظات با دست راست گلو و با دست چپ جلوی دهان همسرم را گرفتم و از سمت پذیرایی عقب عقب به اتاق‌خواب رفتیم و روی تخت افتادیم، آنجا ناخواسته گلویش را فشار دادم و بعد از چند لحظه متوجه شدم تکان نمی‌خورد، به خود آمدم به او تنفس مصنوعی دادم اما دیگر فایده‌ای نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها