رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پایتخت امروز در تسخیر خودروهاست و اگر ساماندهی مکانی و زمانی تردد دراین کلانشهر انجام نشود این شرایط روزبه روز بدتر خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۸۶۲۵
ترافیک در تهران با کوچکترین تلنگر به کما می رود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا مهماندار روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با تاکید بر اینکه معابر پایتخت ظرفیت لازم برای تردد خودروهای موجود در شهر را ندارند؛ گفت: معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت در ساعات اوج ترافیک، 25 درصد بیشتر از ظرفیت زیربار تردد و ترافیک خودروها می روند.

«سردار محمدرضا مهماندار اوایل آذر ماه به عنوان رئیس پلیس راهور تهران بزرگ منصوب شد، پیش از این سردار سیدتیمور حسینی ریاست پلیس راهور پایتخت را برعهده داشت».
وی تصریح کرد: ترافیک در کلانشهر تهران همچون بیماری است که وضعیت وخیمی دارد و با کوچکترین تلنگر به کما می رود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به شرایط نابسامان و اوضاع وخیم ترافیک پایتخت، اظهار کرد: شرایط به نحوی است که با بارش باران و برف و یا برگزاری نمایشگاه، معابر اصلی و بزرگراهی شهر به دلیل حجم سنگین ترافیک و تردد قفل می شوند.
سردار مهماندار به رشد روزافزون تقاضای سفر و تعداد وسایل نقلیه درحال تردد تهران اشاره کرد و افزود: بیشتر معابر اصلی و بزرگراهی تهران به ویژه در مناطق 1، 2، 3 و 12 در ساعاتی از صبح و بعدازظهر به طور کامل از وجود خودرو اشباع می ‌شود و ٢٥ درصد بیشتر از ظرفیت زیر بار ترافیک می روند.
وی با بیان اینکه بی‌نظمی‌های ترافیکی شهر تهران در ابعاد مختلف آزار دهنده است تصریح کرد: بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی موجب شده تا علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین و پرحجم، مشکلات زیادی برای شهروندان تهرانی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: برهمین اساس یکی از برنامه های اصلی و محوری پلیس راهور تهران بزرگ، برخورد با ناهنجاری‌های ترافیکی و فعالیت های جدی آموزشی و فرهنگی در حوزه قوانین راهنمایی و رانندگی است.
رئیس پلیس راهور پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تهران از عدم سازماندهی تردد رنج می برد گفت: توزیع مواد غذایی در سطح شهر تهران همزمان با اوج ترافیک صبحگاهی انجام می شود که این به هیچ عنوان منطقی نیست.

سردار مهماندار افزود: باید دراین زمینه چاره اندیشی شود و با مدیریت و توزیع به موقع سفرهای درون شهری، بخشی از مشکل ترافیک تهران را حل کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه حل مشکل ترافیک پایتخت نیازمند تصمیم گیری در سطح کلان کشور است اظهار کرد: امروز به شرایطی رسیده ایم که مسئولین، مردم و پلیس همصدا هستند و این بهترین فرصت برای حل ریشه ای مشکل ترافیک پایتخت است.

سردار مهماندار، پلیس را مجری قانون دانست و گفت: شورای عالی ترافیک مسئول سیاستگذاری برای حل مشکل ترافیک است، اما پلیس حتما پیشنهاد دهنده برای اعمال محدودیت و ممنوعیت در راستای رفع این مشکل خواهد بود.

وی با تاکید بر خرد جمعی برای حل مشکل ترافیک پایتخت، افزود: اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ترافیکی، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی دارد، پس باید برای تصمیم گیری در این زمینه نگاهی همه جانبه، کارشناسی و دقیق داشت.

سردار مهماندار تاکید کرد: در شرایط کنونی تغییر در ساختارهای ترافیکی کلانشهر تهران ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی کوتاه و میان مدت معضل ترافیک تهران را مدیریت و حل کنیم گفت: کاهش تعداد خودروهای موجود در شهر در اختیار پلیس نیست اما می‌توان با تمرکز بر برخورد با تخلفات ساکن و سرعت در رسیدگی به تصادفات و مدیریت چراغ های راهنمایی و رانندگی، کمی از بار ترافیک کم کنیم.

سردار مهماندار در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح هندسی معابر تهران پایتخت، گفت: در ساعات اوج ترافیک، ٦٧ درصد معابر اصلی و بزرگراهی تهران در تسخیر خودروهای شخصی است که 40 درصد جابه جایی افراد را انجام می دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بکارگیری یک هزار و 100 دوربین نظارتی هوشمند در تقاطع ها و معابر اصلی پایتخت، گفت: حوزه ترافیکی شهر تهران به خوبی قابل رصد کردن و نظارت است که این ظرفیت بسیار خوبی برای ساماندهی و کاهش بار ترافیکی این کلانشهر محسوب می شود.

سردار مهماندار همچنین به ضرورت تغییر محل برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران اشاره کرد و گفت: در زمینه برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران هیچ هماهنگی با پلیس راهور انجام نشده و اعتقاد داریم باید نمایشگاههای بزرگ و پرمخاطب در محدوده خارج از شهر برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
سلام.محدودیت وممنوعیت !!!مسكنی كه بیماری ترافیكی رادرمان نمی كندفقط می تواندبرای مدت كوتاهی دردآن را تسكین دهد.چرا بجای پرداختن به معلول ،علت راجستجونمی كنید!!علت افزایش فزاینده جمعیت كلانشهرتهران ،بعلت توسعه بی رویه شهری ناشی ازفروش تراكم ساختمانی توسط شهرداری است ،كه علاوه برمشكل ترافیك،موجبات آلودگی هوای تهران رانیزفراهم كرده است.گذشته ازاین مهم، بهترنیست راهورناجا ابتدا،توقف فروش طرح ترافیك را ارائه نماید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها