نتایج ضعیف ایران در جهانی کشتی

غیر المپیکی‌ها زمین خوردند

پشت کشتی‌گیران اعزامی به بوداپست، حسابی باد خورده است، این را نتایج ضعیف چهار آزاد و فرنگی‌کار شرکت‌کننده در رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی به ما می‌گوید!
کد خبر: ۹۷۷۸۳۳

رقابت‌های کشتی اوزان غیر المپیکی، شب گذشته در بوداپست مجارستان خاتمه یافت و عملکرد شاگردان محمد طلایی و علی اشکانی چنگی به دل نزد. این دو مربی جوان در شرایطی پس از بازی‌های المپیک، سکاندار هدایت تیم ملی شدند که در مدت زمان کم و در دو سه ماه گذشته با برگزاری دو سه اردو و همچنین رقابت انتخابی، ترکیب اعزامی به جهانی را بستند؛‌ نفراتی که عمدتا تا هفته‌های منتهی به المپیک با علم به قرار نداشتن در لیست مسافران اعزامی به ریو در اردوی تیم ملی به عنوان حریف تمرینی حضور داشتند.

خستگی جسمی و روحی این کشتی‌گیران در کنار فرصت نداشتن کادرفنی برای اجرای برنامه‌های آماده‌سازی، منجر به نتایج ضعیف بوداپست شد و مشخص کرد، سه ماه بعد از المپیک، کشتی‌گیران دل و رمق چندانی برای تمرین نداشته‌اند و به اصطلاح پشتشان باد خورده است.

پس از آن‌که در روز نخست این رقابت‌ها افشین بیابانگرد در کشتی فرنگی حذف و بهنام احسان‌پور در کشتی آزاد پنجم شد، دیروز نوبت یوسف قادریان در وزن 80 کیلوی کشتی فرنگی و مصطفی حسین‌خانی در 70 کیلوی کشتی آزاد رسید تا به مصاف حریفانشان بروند. در حالی که همه امیدها به یوسف قادریان جوان و دارنده نشان برنز جهانی 5102 بود تا بلکه نشان خوشرنگی در این رقابت‌ها کسب کند، او در عین ناباوری در همان دور نخست مقابل الکس میشل بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه 11 بر 2 مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مصطفی حسین‌خانی نیز با وجود برتری مقابل حریفانی از هند و ترکیه در یک چهارم نهایی به مصاف ماگومد قربان علی‌اف، دارنده مدال برنز جهان از روسیه رفت که 8 بر صفر شکست خورد و تلاش خود را برای کسب مدال برنز ادامه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها