موسسه فیلم دوحه نام «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی و دو فیلمساز فرانسوی و کامبوجی را به عنوان اساتید این دوره «قُمره» اعلام کرد.
کد خبر: ۹۷۷۶۵۲
آموزش فیلمسازی به قطری ها توسط اصغر فرهادی

به گزارش جام جم آنلاین، «ورایتی» نوشت: «اصغر فرهادی» فیلمساز ایرانی برنده اسکار، «برونو دومون» کارگردان فرانسوی و «ریتی پان» مستندساز کامبوجی‌تبار به عنوان اساتید دوره «قمره» ۲۰۱۷ که از سوی موسسه فیلم دوحه‌ قطر برگزار می‌شود، معرفی شدند.

هر یک از اساتید «قمره» در مجموعه‌ای از مسترکلاس‌ها و ورک‌شاپ‌ها با حضور کارگردان‌ها و فعالان سینمایی از سرتاسر جهان شرکت می‌کند. در این رویداد هنری همچنین یکی از فیلم‌های هر یک از این افراد برای تماشاگران دوحه نمایش داده می‌شود.

«گائل گارسیا برنال» بازیگر و کارگردان مکزیکی، «کریستین مونگیو» کارگردان رومانیایی، «جیمز شیموس» کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، «الکساندر سوکوروف» روسی، «دنیس تانوویچ» کارگردان بوسنیایی و «نائومی کاواسه» فیلمساز ژاپنی از استادان دوره‌های پیشین موسسه دوحه بوده‌اند.

«ایلیا سلیمان» مشاور هنری موسسه فیلم دوحه گفت: به نظر من داشتن این تنوع برای ما خیلی مفید است. آشنا کردن کارگردانان عرب با تفسیر بصریِ فراواقع‌گرایانه «فرهادی» از محیط اجتماعی، تابلوی سینمایی استادانه و نقاشی‌مانند «دومون» و تعابیر شخصی و ظریف «پان» از بی‌رحمی‌های گذشته، به «قمره» کمک می‌کند به فضایی مملو از شگفتی و مکانی برای کشف نزدیک شود.

دو استاد دیگر «قمره» که اوایل ماه مارس ۲۰۱۷ برگزار می‌شود، در جشنواره فیلم برلین معرفی خواهند شد. «قمره» کلمه‌ای عربی است که تصور می‌شود ریشه کلمه «Camera» (دوربین) باشد. این جشنواره که روی کارهای اول و دوم کارگردانان عربی تمرکز دارد، سال گذشته ۳۳ فیلم را معرفی کرد. امسال این تعداد به ۲۵ فیلم بلند و ۱۰ فیلم کوتاه رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها