در ماه آگوست، آئودی اعلام کرد که برخی از خودروهای آن‌ها در آینده این قابلیت را خواهند داشت تا با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ارتباط برقرار کنند.
کد خبر: ۹۷۷۵۳۹
آئودی و تعامل با چراغ راهنمایی

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، این سیستم که فقط روی خودروهای آئودی Q۷ مدل ۲۰۱۷، A۴ و A۴ آل‌رود که بعد از اول جولای امسال ساخته شده‌اند وجود دارد، فقط در تقاطع‌هایی که به سیستم اطلاعات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی متصل هستند قابل استفاده است. اکنون، لاس‌وگاس نخستین شهر دنیاست که از سیستم TLI پشتیبانی می‌کند.

این سیستم که از آن با عنوان نخستین تکنولوژی ارتباطی خودرو با زیرساخت (V۲I) در آمریکا یاد می‌شود، از ماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. شهرهای بیشتری انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به این سیستم خواهند پیوست، ولی اکنون، این سیستم فقط در لاس‌وگاس کار می‌کند. قابلیت‌های آن‌هم در حال حاضر محدود می‌باشند.

هم‌اکنون، رانندگان در این تقاطع‌های متصل فقط می‌توانند ببینند که چقدر تا سبز شدن چراغ باقی مانده است. در آینده، آئودی می‌گوید می‌توان از این سیستم برای کمک به مسیریابی‌های بهینه‌تر استفاده کرد و TLI حتی قادر است سرعت موردنیاز برای عبور از تقاطع به هنگام سبز بودن چراغ را نیز محاسبه کند.

درحالی‌که TLI فقط روی چند خودرو در حال حاضر ارائه شده، ازنظر بسیاری از کارشناسان از پتانسیل فوق‌العاده بالایی برخوردار است. خوشبختانه، طی چند سال آینده شهرها و همچنین خودروسازان بیشتر متوجه جذابیت و قابلیت‌های سیستم‌های V۲I خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها