کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بر اثر گرد و غبار دید افقی در نصرت‌آباد به ۵۰۰ متر، در ایرانشهر به ۶۰۰ متر و در خاش نیز به کمتر از هزار متر رسید.
کد خبر: ۹۷۷۱۰۴
غبار صورتی بر چهره سیستان و بلوچستان/ دید افقی ۵۰۰ متر

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، علی ملاشاهی ضمن بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی با تغییر جهت جریانات جوی و نفوذ توده هوای سرد شمالی به استان در روزهای جمعه و شنبه در شمال استان وزش باد شدید از سمت شمال غرب همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین از اواخر روز جمعه در نواحی مرکزی، مرز غربی استان و روی کویرلوت نیز وزش باد از سمت شمال غرب قابل ملاحظه است که در حال حاضر در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان غبار شدید قابل رؤیت است.

وی گفت: صبح امروز بر اثر گرد و غبار دید افقی در شهرستان نصرت‌آباد به ۵۰۰ متر، در شهرستان ایرانشهر به ۶۰۰ متر و در خاش نیز دید افقی به کمتر از هزار متر رسید.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین صبح امروز به علت شدت گرد و خاک در برخی مناطق استان غبار شدید در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان به رنگ صورتی قابل مشاهده بود.

وی افزود: البته به دلیل عدم وجود کانون غبار در این مناطق با طلوع خورشید از میزان این غبار کاسته می‌شود و کیفیت هوا بهتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها