عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با جام جم آنلاین

علت اجرایی نشدن مصوبات مجلس درباره آمریکا بررسی شود/ دولت گزارش نمی دهد

معاون فرماندار سردشت گفت: تاکنون برای مطالعات پژوهشی هشت سال دفاع مقدس، مصدومین و شهدای بمباران شیمیایی سردشت یک میلیارد ریال اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۷۷۰۲۹
یک میلیارد برای احداث موزه بمباران شیمیایی سردشت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، محسن آلی در جریان بازدید از مکان تعیین شده برای احداث موزه دفاع مقدس و مصدومین و شهدای شیمیایی در سردشت همبستگی و تعامل بیشتر مسئولان و مردم را خواستار شد و افزود: این شهرستان هر آنچه لازمه خدمت رسانی به آنان باشد را در خود دارد و لزوم این امر نیز بحث بمباران شیمیایی شهر مسکونی سردشت است که می توان از آن به عنوان یک موضوع اهمیت دار یاد کرد و بر همین اساس پتانسیل های شهرستان را بر طبق نیازهایش به بالفعل تبدیل کرد.

وی در رابطه با بودجه انجام مطالعات اولیه و پژوهشی احداث موزه ۸ سال دفاع مقدس، مصدومین و شهدای بمباران شیمیایی سردشت، اظهار کرد: تاکنون برای مطالعات پژوهشی آن یک میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

آلی افزود: سپاه به خاطر دغدغه فرهنگ سازی و بحث الگوی فرهنگی و همچنین تعیین خط مشی صحیح و الزامی برای احداث موزه و آنچه مدنظر انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی به عنوان نمایندگان خانواده های شهدا است می تواند تبیین خاصی را در جهت رشد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی شهرستان ایفا کند و همینطور با جانمایی این موضوع نماد پاکی، ایثارگری و شهادت را در این موزه برای شهرستان و استان در سطح کشور مطرح کنیم.

آمادگی سپاه توسعه طرح‌های فرهنگی

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سپاه با قاطعیت در راستای امور فرهنگی آماده هر نوع همکاری است گفت: این زمین جهت احداث موزه دفاع مقدس و شهدای شیمیایی به مساحت بیش از یک هزار متر مربع به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده است.

سرهنگ مصطفی حبیبی افزود: انتظار داریم مجموعه شهرستان همکاری های لازم را در جهت به سرانجام رساندن این پروژه و پیگیری آن با جدیت انجام دهند چون از درخواست ها و انتظارات مردم سردشت و جامعه ایثارگران است چون صبغه خوبی در ایثارگری و دفاع از انقلاب را دارند.

وی تصریح کرد: در این زمین ۳ سوله وجود دارد که انتظار داریم حفظ شوند چون آثاری از زمان جنگ و دفاع مقدس بوده و برای انتقال ایثارگری ها، فرهنگ شهید و شهادت بسیار حائز اهمیت هستند که زمین یادشده قطعا جوابگوی نیازهای موزه خواهد بود.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: در نظر داریم ۲ سوله دیگر را در جوار زمین اهدایی جهت راهیان نور قرار دهیم تا شهرستان نیز علاوه بر اهداف فرهنگی از ظرفیت اقتصادی ۳۰ هزار زائر برخوردار شود.

شهر مسکونی سردشت در ۷ تیر سال ۶۶ در حالی که ۱۲ هزار نفر جمعیت داشت مورد تهاجم بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و در جریان آن صدها شهید و هزاران جانباز شیمیایی برجای ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها