رئیس یکی از دانشگاه‌های شمال کشور که پس از قتل پیرمرد تنها، اموالش را با سندسازی تصاحب کرده بود، با حکم قضات دادگاه با مجازات سنگینی روبه‌رو شد.
کد خبر: ۹۷۶۹۹۰
مجازات سنگین برای استاد قاتل

به گزارش جام‌جم، تحقیقات در این پرونده از 26 دی سال 93 و به‌دنبال کشف جسد مردی در جاده جاجرود در دستور کار پلیس قرار گرفت.

کارآگاهان اسفند همان سال، متهم به قتل را که استاد دانشگاه و رئیس یکی از دانشگاه‌ها بود، شناسایی کردند و او به کشتن پیرمرد اعتراف کرد.

هفته گذشته متهم در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

فرزندان مقتول در این جلسه برای قاتل پدرشان قصاص خواستند. متهم نیز در دفاع از خود گفت: مقتول از من صد میلیون طلب داشت و پولش را می‌خواست. من هم به خاطر مشکلات مالی تحت تعقیب بودم. ترسیدم موضوع را به پلیس بگوید. به همین دلیل او را با 20 قرص خواب‌آور بیهوش کردم تا از خانه‌اش فرار کنم اما صبح، متوجه مرگش شدم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و استاد دانشگاه را به قصاص و 297 ماه حبس محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
استاد دانشگاه این باشه وای به حال دانشجویان جامعه!!!
محمدد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
مجازات قصاص معلومه برای چیه. اما حبس 297ماه كه حدود 25سال می شه واسه چیه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
اول اعدام می كنند بعد حبس می كشه
حمید ادیب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
با سلام لطفا هركسی را كه در محیط های دانشگاهی احیانا تدریس مینمایند استاد خطاب نكنید جهت صیانت از مقام علمی كشور نیاز هست مدارج علمی افراد بررسی و در تیترهای خبری با همان سمت علمی از آنها نام برده شود .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
خبر زرد كه میگن همینه! هر كسی كه در دورترین و بی كیفیت ترین مكان آموزشی درس داد كه استاد نیست! مثل طلا كه 24 عیار داریم تا یك حلبی كه رویش رنگ زرد است! در این اوضاع وانفسا كه اساتید واقعی و گرانقدر با نهایت مظلومیت و شرایط بد مالی در كشور مانده اند و وظیفه آموزش فرزندان این كشور را برعهده دارند نام آنها را با این خبرهای بی ربط لكه دار نكنیم!
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
یكی ثروت ودیگری دانش یا علم-شرافت-نجابت -مردانگی-اصالت-اعتماد بنفس-جرات وشهامت وهر انچه كه لازمه یك زندگی ابرو مندانه وشریف وانسانی است را با خود ندارند.
مهران
Estonia
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
شیطون بخاد تو جلد آدم بره استاد و بیسواد نمیشناسه. ما همه انسانیم نباید ادعا كنیم كه خطا نمیكنیم. فقط از خدا بخایم خطای ما كوچك و قابل بخشش باشه
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
آقا ..... استاد بودن و استاد شدن ضوابطی داره 1- در رشته مورد نظر دارای p.hdبودن ( دكترا ) 2 داشتن مقالات ووو علمی كه به تائید رسیده باشه بعد از قبولی چند سال دانشیاری و چند سال استاد یاری . وبا تائید هیئت علمی به مقام استادی .. لذا ایشان با مدرك كارشنای ارشد حائز شرایط استادی نبوده چه رسد به ریاست دانشگاه..؟ مگر در شرایط خا...... ص.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها