معاون رئیس‌جمهور وعده داد، قطار تا پایان دولت یازدهم به کرمانشاه برسد.
کد خبر: ۹۷۶۸۶۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در سفر به استان کرمانشاه از رسیدن قطار به این استان، تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه که اواخر تیر امسال انجام شد، مبلغ 149 میلیارد تومان اعتبار برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه، معروف به راه‌آهن غرب کشور، از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، ویژه و اولویت‌دار کشور، اختصاص یافت و پرداخت هم شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پرداخت 60 میلیارد تومان دیگر به این پروژه در چند هفته گذشته اظهارکرد: برای تکمیل پروژه، هر زمان، به هر میزان اعتبار دیگر نیاز باشد، سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کند، چرا که در تلاش هستیم تا پایان دولت یازدهم، پروژه راه‌آهن غرب کشور را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور هم در این باره گفت: هم‌اکنون 4000 کیلومتر راه ریلی در حال احداث در کشور وجود دارد، که در این میان، پروژه راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و در اولویت است.

جبارعلی ذاکری با اشاره به ریل‌گذاری 65 کیلومتر مسیر ملایر تا ایستگاه فیروزان، بعد از نهاوند و نزدیک کنگاور افزود: این مسیر دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: از ایستگاه فیروزان تا کرمانشاه هم، 113 کیلومتر است که کار زیرسازی 75کیلومتر از آن، یعنی حدود 85 درصد از مسیر تمام شده و آماده ریل‌گذاری است، که در سه ماه اول سال 1396 تکمیل می‌شود. این مقام مسئول تاکید کرد، هفته دولت سال 1396 با افتتاح نهایی پروژه راه‌آهن غرب کشور، سوت قطار را در شهر و استان کرمانشاه خواهیم شنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها